عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۸۹۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: افتتاحیه مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی و همایش تکریم بانوان مروج فرهنگ رضوی در دهه کرامت برگزار خواهد شد.
عقیق:نشست خبری ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس بخش بین‌الملل سیزدهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا به منظور اعلام برنامه‌های این جشنواره در کشورهای مختلف در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.
ابراهیمی ترکمان،‌ شعار اصلی بخش بین‌الملل جشنواره را «عقلانیت و گفتگو» معرفی کرد و گفت: جشنواره امام رضا تا پیش از سال 87 داخلی برگزار می‌شد اما پس از آن فعالیتش در بیش از 79 کشور و 200 نمایندگی ارتقا پیدا کرد. این بخش جشنواره با همکاری سازمان جامعة المصطفی عالمیه و مجمع جهانی اهل‌بیت برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در 40 کشور برپایی این جشنواره از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات برگزار می‌شود، عنوان کرد:ب رپایی جشنواره در 39 کشور دیگر را سایر نهادها بر عهده دارند. امسال تمام کسانی که در طول سال‌های گذشته خادم رضوی بودند به عنوان مجمع خادمین رضوی به ایران سفر می‌کنند، همچنین اساسنامه مجمع خادمین رضوی نیز تصویب شده است.
 ترکمان در ادامه افزود: 40 مهمان خارجی جشنواره همه از نخبگان بین‌المللی هستند. سه مهمان ویژه نیز خواهیم داشت که برای نخستین بار پروفسور ویکتور الکک از لبنان،‌ شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه و فرزند آیت‌الله آصفی که اخیراً‌ مرحوم شده‌اند.
وی با بیان اینکه برنامه‌های بخش بین‌المللی از 31 مرداد ماه آغاز می‌شود اظهار داشتن: افتتاحیه برنامه‌ها با حضور مهمانان داخلی و خارجی صبح روز شنبه خواهد بود.
ترکمان درباره دیگر برنامه‌های رایزنی‌ها توضیح داد: 6 کتاب در رایزنی‌های فرهنگی در این ایام رونمایی خواهد شد و 20 فیلم مستند نیز مرتبط با اعیاد مقدس دهه کرامت پخش خواهد شد. بیش از 200 قطعه از عکس از حرم رضوی نیز به صورت نمایشگاهی به همراه کتابخانه دیجیتال و سه مجله ایران نوین به زبان اردو، انگلیسی و عربی به رایزنی‌ها ارسال خواهد شد.
وی درباره مجمع بانوان رضوی توضیح داد: مهمان خاص این مجمع مقالاتشان را در شیراز مشهد و قم قرائت خواهند کرد و چکیده مقالات به سه زبان منتشر خواهد شد.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تأکید بر اینکه تلاش داریم در سال آینده به تعداد علاقمندان به حضور در مشهد مقدس بیفزایم یادآور شد: از 40 نفر از مهمان خارجی 21 نفر خادمان دوره‌های گذشته و 10 نفر برگزیدگان امسال هستند و از این تعداد حدود 8 نفر را بانوان تشکیل می‌دهند. ترکیب مهمانان از 15 کشور خواهند بود.
وی در پایان یادآور شد: انتشار سخنان امام رضا(ع) به زبان‌های مختلف، ترجمه روایات و احادیث ایشان، سه جلد کتاب بنیاد اندیشه و کتاب امام مهربانی از سوی مؤسسه بین‌المللی المهدی از دیگر برنامه‌های ما در این ایام خواهد بود.


منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین