عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۸۴۸
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲
با تاکید بر احیای سیره علمای گذشته
حضرت آیت الله شبیری زنجانی با تاکید بر ترویج زندگی نامه علما برای الگوگیری طلاب گفتند: زندگی نامه علما و بزرگان دین هدایتگر طلبه های جوان است و انتشار شرح حال نوابغ توسط افراد مطمئن، برای طلاب امروز ضرورت دارد.
عقیق:این مرجع تقلید تاکید کردند: باید در نگارش زندگی عالمان و بزرگان تلاش کرد. گاهی در تاریخ اسلام نوادری پیدا می شوند که الگوی مناسبی برای طلبه ها هستند. زندگی عالمان باعث هدایت طلبه می شود و گاهی ممکن است مسیر زندگی یک طلبه با مطالعه شرح حال یک عالم تغییر کند.

ایشان افزودند: این زندگی نامه ها باید توسط افراد شناخته شده و مطمئن نوشته شود.

معظم له با ذکر خاطره‌ای از یکی از بزرگان دین یادآور شدند: یکی از این نوابغ مرحوم آیت الله حاج آقا حسین قمی (قدس سره) است.

   حضرت آیت الله شبیری زنجانی با ذکر خاطره ای از این عالم عارف افزودند: آقای " آسید علی لواسانی " نقل می کردند، شخصی مساله ای از مرحوم حاج آقا حسین قمی قدس سره پرسید و ایشان گفته بودند بلد نیستند. برخی از اشخاص که در اطراف مرحوم قمی  بودند سعی کردند این جواب را توجیه کنند و گفتند، آقا که می گوید بلد نیستم چون فتاوای مراجع متفاوت است و  آقا هم مرجع شما را نمی داند. ایشان که متوجه توجیه اطرافیان می شود، می گوید «من حقیقتا نمی دانم»!


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین