عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۸۱۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
"دلنوا" سرود ويژه زائرين عتبات دانشگاهيان براي عرض ارادت دسته جمعي به ائمه معصومين(ع)در عتبات عاليات است.اين طرح نخستين بار در طرح "از بهشت تا بهشت" سال گذشته در مشهد مقدس برگزار شد.
عقیق:"دلنوا" سرود ويژه زائرين عتبات دانشگاهيان براي عرض ارادت دسته جمعي به ائمه معصومين(ع)در عتبات عاليات است.اين طرح نخستين بار در طرح "از بهشت تا بهشت" سال گذشته در مشهد مقدس برگزار شد.
همخواني ويژه عمره گزاران كه در اولين زيارت دسته جمعي دانشجويان شركت كننده در طرح «از بهشت تا بهشت» همخواني مي شد، حال و هواي دانشجويان عمره گزار را در صحن و سراي امام هشتم مدينه‌اي مي كرد.
متن اين سرود با طرح ويژه به صورت يادبود در اختيار زائرين قرار مي گرفت و دانشجويان عمره گزار در دسته هاي 800 تا هزار نفري به صورت دسته جمعي وارد صحن مطهر امام رضا(ع) مي شدند و اين متن را قرائت مي كردند.نكته جالب توجه آن بود كه زائرين عادي هم در اين حركت معنوي زائرين دانشجو را همراهي مي كردند.
اين طرح در سال جاري براي نخستين بار در عتبات عاليات برگزار مي شود و دانشجويان در كربلا به صورت كارواني يا مشترك با كاروان هاي دانشگاهي ديگر، بعد از تمرين شعر به صورت گروهي به سمت بين الحرمين حركت نموده و به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسين(ع) عرض ارادت مي كنند و اين سرود را در ورودي صحن مطهر زمزمه خواهند كرد.
اميدواريم اين طرح همانگونه كه در مشهد مقدس با شور و نشاط معنوي خاصي برگزار مي شد، در كربلاي معلي هم با استقبال ويژه زائرين دانشگاهي برگزار شود.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین