عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۷۷۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
آیت الله خاتمی:
عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تأکید بر توجه به حدیث سلسله الذهب در دهه کرامت، گفت: این حدیث با توحید آغاز و با ولایت خاتمه پیدا می کند و باید با توجه بر آن، ارتباط توحید با ولایت را تبیین کرد.

عقیق:آیت الله سید احمد خاتمی ضمن تبریک به مناسب آغاز دهه کرامت، اظهار داشت: دهه کرامت یکی از ابتکارات ستودنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران است که تجلیل از حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت شاهچراغ (ع) در آن قرار دارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به نامگذاری این دهه به نام دهه کرامت، ابراز داشت: این نامگذاری نباید صرف تشریفات باشد؛ بلکه باید از رهگذر این نامگذاری ها، مطالبی از درس های بایسته و شایسته ای که در آن قرار دارد، آموخت و فرا گرفت.

*تأکید بر توجه به حدیث سلسله الذهب در دهه کرامت

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر توجه به حدیث سلسله الذهب در این دهه، خاطرنشان ساخت: این حدیث با توحید آغاز و با ولایت خاتمه پیدا می کند و باید با توجه بر آن، ارتباط توحید با ولایت را تبیین کرد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: توجه به موضوعات توحید و ولایت از مباحث اصلی است که بر این اساس، حضرت معصومه(س) به عنوان الگوی ولایت مداری به عشق امام رضا(ع) و با دعوت ایشان مدینه را به مقصد ایران ترک و در قم از دنیا رفتند.

آیت الله خاتمی افزود: همچنین حضرت شاهچراغ احمد بن موسی (ع) نیز در دفاع از برادر به ایران آمده و در شیراز از دنیا رفتند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تأکید کرد: در این ایام مناسب است بخشی از زندگی این دو امامزاده برای مردم تبیین و به آنان آموخته شود.

*به شادی مشروع بها داده شود

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه به موضوع شادی حلال و مشروع پرداخت و گفت: این نوع از شادی، از موضوعاتی است که باید به آن بها داده شود؛ چراکه مکتب اسلام، مکتبی است که در آن شادی مشروع و اندوه مناسب قرار داده شده است.

امام جمعه تهران با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، تصریح کرد: پیشوای ششم شیعیان در این روایت فرموده است: «رحم اللَّه شيعتنا خلقوا من فاضل طينتنا و عجنوا بماء ولايتنا يحزنون لحزننا و يفرحون لفرحنا/ خدا رحمت كند شيعيان ما را كه از زيادى گل ما بوجود آمده و با آب ولايت (و محبّت) ما خمير شده‏اند؛ در غم ما غمگين و در شادى ما شادمانند.

*شادی به معنای شکستن مرزهای الهی نیست

آیت الله خاتمی در پایان بیان داشت: شادی به معنای شکستن مرزهای الهی نیست؛ بلکه می توان شاد بود و از هیچ یک از خطوط قرمز حضرت حق عبور نکرد.

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین