عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۶۷۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: خدمت به اهل بیت علیهم السلام وظیفه ای بر دوش ماست که هر کس به اندازه خود در این عرصه نقش آفرین است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، در آیین افتتاحیه دهه کرامت در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر اظهارداشت: ماه ذی القعده، برای اهل بیت علیهم السلام، ماه سرور و شادی است که در این ماه، هشتمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها دیده به جهان گشودند.
وی افزود: امام هشتم علیه السلام در این ماه صاحب خواهری شدند که سال ها پیش، جد بزرگوارشان امام صادق علیه السلام ولادت ایشان و سکونتشان و ارتحالشان در قم را خبر داده بودند.
امام جمعه قم، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را گنجینه بی پایان حضرت حق معرفی کرد و گفت: این بانو در سایه تربیت معنوی پدر و مادر و برادر، مبانی رشد معرفت و علم را به سرعت طی کردند، تا جایی که گفته می شود در میان فرزندان امام موسی کاظم علیه السلام که همگی دارای شخصیت و عظمت بودند، بعد از علی بن موسی الرضا علیه السلام کسی هم سنگ این بانو نبود.
تولیت حضرت معصومه(س) ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رسم تجلیل از خاندان امام موسی بن جعفر، جمهوری اسلامی ایران دهه اول ذی القعده را دهه کرامت نامگذاری کردند که ابتدای این دهه میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و در میانه این دهه، حضرت احمد بن موسی علیه السلام و پایان آن نیز به میلاد پر خیر و برکت امام رضاعلیه السلام ختم می شود.
وی با اشاره به افتتاحیه جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام گفت: خدمت به اهل بیت علیهم السلام وظیفه ای بر دوش ماست که هر کس به اندازه خود در این عرصه نقش آفرین است.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین