عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۵۹۷
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
جشنهای دهه کرامت در ۷۵ کشور دنیا همراه با برگزاری نشستهایی پیرامون سیره و روش امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت احمد بن موسی(ع) با حضور شخصیتهای علمی، فرهنگی در خارج از کشور برگزار می شود.
عقیق:هاشم بیاتی، نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این شورا از استقبال ۷۵ کشور دنیا از جشن های مردمی دهه کرامت خبر داد.
وی با اعلام برنامه هایی که در این ایام در خارج کشور برگزار می شود، بیان کرد: جشن  های مردمی دهه کرامت در کشورهای مسلمان و حاشیه خلیج فارس که ایرانیان مقیم بسیاری در آنجا ساکن هستند، باشکوه خاص برگزار می شود.
بیاتی ادامه داد: همزمان با دهه کرامت، شخصیت های علمی، فرهنگی و نخبگان فرهیخته آشنا با سیره نبوی به کشورهای مختلف دنیا اعزام می شوند تا پیرامون زندگی این سه بزرگوار (امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و احمد بن موسی(ع)) و همچنین سیره نبوی، سبک زندگی اسلامی، تحکیم خانواده با NGO ها و با ملیت های مختلف مسلمان صحبت و آنها را با سیره معصومین(ع) و سبک زندگی دینی آشنا کنند.
نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت گفت: جشن های مردمی دهه کرامت، سال گذشته در ۲۰۰ نقطه از جهان برگزار شد و امسال تقویم روزشمار دهه کرامت و  برنامه های پیشنهادی دهه کرامت از سوی این سازمان به نمایندگان فرهنگی ایران در دنیا ارسال شده است.
وی ادامه داد: در سال های گذشته بسیاری از غیر مسلمانان به ویژه نسل جوان در  برنامه های باشکوه دهه کرامت مشارکت داشتند.
از روز اول ذیقعه( ۲۵ مرداد ماه) ولادت حضرت معصومه (س) تا روز ۱۱ ذیقعده ( ۴ شهریور) ولادت امام رضا (ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.


منبع:مهر
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین