عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۵۱۱
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
650 تن از پزشكان اماميه از سراسر جهان با حضور در مسجد مقدس جمكران با بازديد از اين مكان مقدس با تاريخچه، اعمال و نماز‌هاي آن آشنا شدند.
عقیق: به نقل از روابط عمومي مسجد مقدس جمكران، 650 تن از پزشكان اماميه از سراسر جهان با حضور در مسجد مقدس جمكران ضمن بازديد از اين مكان مقدس با تاريخچه، اعمال و نماز‌هاي آن آشنا شدند.
حجت الاسلام عباس ابراهيمي معاون فرهنگي مسجد مقدس جمكران در جمع اين پزشكان با اشاره به اينكه دستور تاسيس اين مسجد مقدس به حسن مثله جمكراني قريب به يازده قرن پيش توسط امام عصر (عج) صادر شده است، اظهار كرد: مسجد مقدس جمكران مكاني براي عبوديت و بندگي خداوند است و در واقع مكاني است براي معرفت افزايي و تعميق باورهاي اعتقادي در عصر غيبت كه تكرار آيه شريفه «اياك نعبد و اياك نستعين» در نماز وارده در اين مكان خود نشان از جايگاه عبودي اين مكان مقدس دارد.
وي ادامه داد: قرن‌هاست كه اين مكان كانون و محل توجه ويژه مراجع، علما و بزرگان دين و علاقمندان به معارف اهل بيت (ع) است. حضور معمار كبير انقلاب اسلامي و عنايت ايشان و در ادامه مقام معظم رهبري نشان از جايگاه رفيع اين مكان مقدس دارد.
معاون فرهنگي مسجد مقدس جمكران گفت: اگر چه قريب به يازده قرن مسجد مقدس جمكران مورد توجه است اما با پيروزي انقلاب اسلامي اين مكان بيش از پيش كانون توجه عموم شيفتگان و علاقمندان از سراسر جهان قرار گرفت.
حجت الاسلام ابراهيمي با تاكيد بر اينكه توصيه امام عصر (عج) به رغبت مردم به اين مكان مقدس و برابري نماز در آن با نماز در مسجد الحرام نشان از جايگاه رفيع اين مسجد دارد، ابراز كرد: جمكران مكاني است كه نه تنها پناهگاه و محل رجوع علما، بزرگان و عموم علاقمندان به اهل بيت (ع) است بلكه پناهگاهي براي مردم مي‌باشد كه حضرت فرمودند «قل للناس ليرغبوا الي هذا الموضع و يعزروه».
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه تمام تلاش و همت خادمان اين مكان مقدس ايجاد تسهيلات لازم به جهت معرفت افزايي و ايجاد فضاي عبادي براي عموم مخاطبان است، اظهار كرد: در اين راستا ضمن توجه به زير ساخت‌هاي عمراني، خدماتي و رفاهي لازم، تلاش شده است تا با استفاده از تجارب و ايده‌ها در غالب‌هاي مختلف نسبت به ارائه خدمات فرهنگي متناسب با اقتضائات مخاطبان گام برداريم.
معاون فرهنگي مسجد مقدس جمكران ادامه داد: برگزاري مراسم‌هاي مذهبي و ديني، كارگاه‌هاي آموزشي، حلقه‌هاي معرفت، خدمات آموزشي، حضوري و غير حضوري، حوزه كودك و نوجوان، نشر و انتشار كتب و جزوات فرهنگي و آموزشي، پاسخگويي به سوالات ديني و شرعي خدمات كتابخواني از جمله برنامه‌هايي است كه براي ارتقاء سطح معرفتي نمازگزاران اين مكان مقدس در طول سال اجرا مي‌شود.
حجت الاسلام ابراهيمي با اشاره به اينكه توجه به سلامت روح و جسم در كنار هم و ارائه خدمات در حوزه سلامت در دارلشفاي مسجد جمكران با حضور پزشكان و كادر مجرب نيز از جمله اولويت‌‌هاي خدمت‌رساني در اين مكان است، بيان كرد: نكته قابل توجه در اين مكان مقدس اين است كه تمام فعاليت‌ها به صورت مردمي است و مردم خود اداره كننده و تامين كننده نيازهاي مسجد هستند.
وي در پايان از آمادگي مسجد مقدس جمكران جهت بهرمندي از ظرفيت اعضاي انجمن پزشكان اماميه در امر مبارك خدمت رساني به عموم مشتاقان نمازگذار در حوزه‌هاي فرهنگي، اجتماعي، سلامت و عمران خبر داد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین