عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۴۸۰
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
شام شهادت امام صادق(ع) با مداحی حاج محمد نوروزی در هیئت الزهرا(س)
امروز در دانشگاه های دنیا پدر علم شیمی را جابربن حیان می دانند و هر کجا که کتابش را باز می کنند در آن نوشته که آنچه که سرمایه دارم را از محبوبم و حبیبم امام صادق (ع) شنیدم.

صوت

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عصر شهادت امام جعفر صادق(ع) با سخنرانی حجت الاسلام اعتمادیان و مداحی حاج محمد نوروزی در هیئت الزهرا(س) برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام اعتمادیان را بخوانید:

_ مؤسس مکتب تشیع خداوند تعالی است که با قرآن کریم و توسط رسول اکرم تأسیس این مکتب را اعلام فرمود. لکن احیا و گستردگی این مکتب توسط وجود مقدس امام صادق(ع) بوده است. این ذهنیت که این مکتب در زمان امام صادق(ع) تأسیس شده یک ذهنیت غلط و غیر قابل تصدیق است.

_ در منابع شیعی بسیار لفظ شیعه از وجود مقدس نبی اکرم نقل شده است. در سوره مبارکه بینه آیه ای به نام آیه خیر البریه داریم که فرموده است کسانی که اهل ایمان و عمل صالح هستند به بهترین مردم تعبیر شده است. خیر الربیه کسانی هستند که شیعیان علی بن ابی طالب(ع) هستند.

با نزول قرآن مکتب شیعه تأسیس شده است. قرین با قرآن و همه مکاتب و فرق اسلامی مکتب شیعه است که نامش و اوصافش بر لسان مبارک رسول اکرم و همه امامان جاری شده است. بعد از رحلت پیامبر(ص) در شهر مدینه با اتفاقاتی که افتاد و با تنهایی امام علی(ع) ، مردم از حقایق ناب دینی و حتی از ابتدایی ترین مسائل معرفتی ابتدایی قرآنی آنچنان بی اطلاع بودند که با مطالعه تاریخ انسان دچار حیرت می شود.

_  یکی از کتاب هایی که در حوزه علمیه به عنوان ابزار دست مجتهدین خوانده می شود کتاب مکاسب محرمه است که تألیف شیخ انصاری است. در کربلا مسلمان ها حسین بن علی (ع) را قربت الی الله کشتند با این استدلال که از دین پیامبر خارج شده و به دین اسلام توجهی نکرده است.

_ علامه امینی انسان ویژه ای در امر رشد و تعالی عملی است. سی سال زحمت کشید که الغدیر را بنویسد تا ثابت کند که امیرالمؤمنین وصی بلافصل پیامبر است. ایشان می گوید من این سی سال را باید خرج معارف امام علی می کردم.

_ خداوند برای انسان های محسن و نیکوکار برای هر عمل ده ثواب در کارنامه اعمالشان می نویسد. در آیه ای از قرآن آمده است که خداوند کار خوب را از انسان خوب می پذیرد.

- امروز در دانشگاه های دنیا پدر علم شیمی را جابربن حیان می دانند و هر کجا که کتابش را باز می کنند در آن نوشته که آنچه که سرمایه دارم را از محبوبم و حبیبم امام صادق (ع) شنیدم.

- حوزه های علمیه از امام صادق(ع) به ارث رسیده است . این حوزه علما و بزرگانی در طول تاریخ را  تحویل مکتب تشیع داده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین