عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۴۳۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
آیت الله اختری در نشست خبری اعلام کرد:
آیت الله اختری گفت: امسال، ششمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع) را از ۲۳ تا ۲۹ مرداد، با حضور ۵۰۰ نفر از اعضای خارجی و ۲۰۰ نفر از اعضای داخلی برگزار می کنیم.
عقیق: نشست خبری ششمین اجلاس عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و همایش بین المللی امام سجاد زین العابدین(ع) با حضور آیت الله محمد حسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) درمکان این مجمع برگزار شد.

اختری گفت: مجمع جهانی اهل بیت(ع) بر اساس اساسنامه تشکیلاتی خودش به عنوان یک موسسه بین المللی و یک مجموعه بین المللی مردمی و غیر دولتی هر ۴ سال یکبار مجمع عمومی با حضور همه اعضای این تشکیلات از کشورهای مختلف تشکیل می دهد. اعضای این مجمع شخصیت های برجسته علمی فرهنگی سیاسی دینی اجتماعی از کشورهای مختلف هستند. در بیش از ۷۰ کشور مختلف عضو داریم؛ که بر  اساس نظام تشکیلاتی مجمع در طول این ۲۴ سالی که از عمر با برکت مجمع جهانی اهل بیت(ع) می گذرد در این مجمع عضویت دارند.

وی افزود: امسال، ششمین اجلاس این مجمع را از ۲۳ تا ۲۹ مرداد برگزار می کنیم. در این اجلاس از ۷۰۰ نفر عضوی که داریم ۵۰۰ نفر اعضای خارجی از ۱۳۰ کشور جهان از جمله از کشورهای عربی و آسیایی و اروپایی و آفریقایی و ۲۰۰ نفر هم از اعضای داخلی حضور به هم خواهند رساند. مزیت این دوره اجلاس با دوره های گذشته این است که مجمع جهانی اهل بیت (ع) از قبل در مورد این اجلاس فراخوان داده و وعده داده است که در جهان همزمان با آغاز به کار ششمین مجمع عمومی، همایش امام سجاد زین العابدین(ع) برگزار می شود.

رئیس ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: کار اصلی این اجلاس از شنبه ۲۴ تا چهارشنبه ۲۸ مرداد است. آغاز اجلاس روز جمعه ۲۳ مرداد با حضور در نماز جمعه و حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) و خواندن نماز مغرب و عشاء در این مکان خواهد بود و افتتاحیه رسمی اجلاس مجمع عمومی شنبه ۲۴ مرداد ساعت ۹ صبح در مکان کنفرانس سران اسلامی است.

اختری یادآورشد: در این اجلاس ۳ جلسه عمومی و ۳ گونه کمیسیون داریم. کمیسیون روز اول کمیسیون های امام سجاد(ع) و کمیسیون های روزهای بعدی ۵ کمیسیون منطقه ای و ۶ کمیسیون موضوعی و ۳ جلسه عمومی داریم. جلسه عمومی اول بعداز ظهر شنبه جلسه عمومی دوم روز سه شنبه برگزار می شود. افتتاحیه هم شنبه در سالن سران است. در پایان هم کلیه پیشنهادات و مصوبات این اجلاس برای اجرایی شدن به دبیر کل اعلام خواهد شد تا در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های ۴ سال آینده لحاظ شوند.

وی افزود: در همایش امام سجاد(ع) هم در کمیسیون اول کلیه مسائل مربوط به صحیفه سجادیه مورد بررسی قرار می گیرد. در کمیسیون دوم رساله حقوقی امام سجاد(ع) که مجموعه ای از حقوق فردی اجتماعی، در خصوص مسئولین و والدین و فرزندان و دولت و ملت است که می بایستی در جامعه مورد توجه قرار بگیرند مطرح می شوند. این رساله، رساله ای بسیار غنی و پر محتوا است که معتقدیم این رساله حقوقی اگر به عنوان منشور حقوق بین الملل در جامعه مطرح شود، دنیا در برابر آن زانو می زند.

اختری بیان کرد: کمیسیون سوم، کمیسیون سبک زندگی امام سجاد(ع) و سیره فردی و خانوادگی آن حضرت است که الگویی ارزنده برای سبک زندگی اسلامی و جامعه بشری است. کمیسیون چهارم کمیسیون فرهنگی، سیاسی و اجتماعی زندگی امام سجاد(ع) است. می دانیم در دوران زندگی امام سجاد(ع) خفقان زیادی حاکم بوده و حکومت بنی امیه بعد از شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) یک تنگی و اختناق شدید برای مسلمانان و به ویژه برای اهل بیت(ع) و پیروان ایشان ایجاد کرده بودند که در این دوران امام سجاد(ع) در مناجات ها و دعاهای خود به ویژه در صحیفه سجادیه معارفی را به نمایش گذاشته اند که به عنوان دانشگاهی برای تعلیم و تربیت در اختیار مسلمانان گذاشته شده است.

اختری ادامه داد: کمیسیون دیگر، کمیسیون میراث علمی امام سجاد(ع) است.

وی افزود بیش از ۱۲۷ مقاله از سراسر جهان به دبیرخانه ما ارسال شده است که به مقالات برتز جوایز نفیسی اهدا خواهیم کرد. کمیسیون های موضوعی ما هم اول، کمیسیون فرهنگی تبلیغی و حوزه های علمیه  است. دوم کمیسیون سیاسی حقوقی و احزاب است سوم کمیسیون اقتصادی و رفاهی است. چهارم کمیسیون زنان و خانواده است. پنجم کمیسیون جوانان و دانشگاهیان است و ششم کمیسیون رسانه ها و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که برگزاری این اجلاس و همایش امام سجاد(ع) بتواند به جلوگیری از خطر انتشار جریانهای تکفیری و افراطی و انحرافی  نظیر داعش در منطقه و جهان کمک کند و در وحدت جهان اسلام که از سفارشات اکید حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است اثر بگذارد و به تقویت رویه وحدت و تقریب مذاهب اسلامی و مسلمانان کمک کند.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
0
سلام از این مراسم و اجلاسیه گزارش خبری و تصویری تهیه نمایید
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین