عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۲۹
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۶
کتاب «شناخت وهابیت (نقد و بررسی تفصیلی پیشینه عملکردها و باورها)» به کوشش نجم الدین طبسی منتشر شد.

عقیق: کتاب «شناخت وهابیت» یکی از کامل‌ترین مجموعه‌ها در معرفی وهابیت و وهابیان است آنگونه که غیر از بیان مطالب در آشنایی تاریخی باورهای آنان، به نقد و بررسی آراء آنها نیز پرداخته است.

این اثر از سه بخش نظیر «پیشینه و کنونه»، «افراط‌ها و تفریط‌ها» و «باورها» تنظیم شده است؛ بخش اول طی پنج فصل به پیشینه فکری و رفتاری وهابیت در قرون نخستین می‌پردازد و سپس شخصیت‌های فکری، مواضع سیاسی و فکری آنها، روش‌های تبلیغی آنها معرفی شده‌اند.

تاریخ شروع تفکرات وهابی تا تشکیل حکومت سعودی و حمایت سیاسی نظامی از مواضع وهابیت در این فصل به تمامی نقل شده است. در بخش دوم با افراط‌ها و تفریط‌های ساختگی آنان در احکام و سنت پیامبر (ص) آشنا می‌شویم و خواننده با نگاهی ریز بینانه به جزئیات شیوه‌های دشمنی آنان با دین و خاندان اهل بیت (ع) پی برده و با پردازش کنندگان این عقاید و شیوه عملکرد آنها در دشمنی با اهل بیت (ع) آشنا می‌شود.

فصل سوم از این بخش بحثی در خصوص غلو وهابیان در بزرگداشت شخصیت‌های معروف مکتب خلفا است، مبحث تکفیر مسلمین و متهم کردن مسلمانان به کفر و شرک از سوی سردمداران وهابیت، فتاوای مختلف مفتیان و مبحث ترور و ایجاد وحشت از سوی وهابیان و ذکر جنایات آنان در طول تاریخ، دو فصل پایانی این بخش است.

آخرین بخش کتاب «شناخت وهابیت» به باورهای وهابیت در مورد خدا، پیامبر (ص) و سنت‌های مختلف رسول خدا (ص)  مثل توسل، تبرک، زیارت قبور، مراسم سوگواری، نذر، بنای بر قبور است که به طور مفصل با ذکر شواهد قرآنی و روایی و با نقد و بررسی روایات ساختگی آنان و بیان سیره پیامبران (ص) مورد کنکاش قرار گرفته است.

در  کتاب «شناخت وهابیت» برای نقد آراء وهابیان، از منبع روایی و تاریخی اهل سنت استفاده شده تا بیان شود آنها حتی براساس منابع اهل سنت نیز پایبند به اعتقادات اسلامی نیستند؛ اینان پایه‌گذار جریان نفاق و دشمنی با اسلام و مسلمانان بوده و از بدو تأسیس بنای تفرقه در اسلام و ایجاد بستر مناسب برای حاکمیت کفار و مشرکین را در برنامه‌های خود داشته و دارند.

انتشارات «دلیل ما» کتاب «شناخت وهابیت» نوشته «نجم‌الدین طبسی» در 940 صفحه و با قیمت 28000 تومان منتشر و روانه بازار نشر شده است.


منبع: فارس

211001



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین