عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۲۰۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
یادواره شهدای مسجد علی بن ابیطالب(ع) با مداحی حاج احد خجسته و حاج عزیز اسماعیلی برگزار شد
چیزی که دنیا به انسان می دهد دارای دو ویژگی است که دارای محدودیت مکانی و زمانی است.زمانی که انسان نفس آخر را می کشد دنیا همه چیز را حتی بدن و کفن را از انسان می گیرد.
گزارش تصویری



صوت سخنرانی



عقیق: یادواره شهدای مسجد علی ابن ابیطالب علیه السلام به همت هیئت انصارالفاطمه سلام الله علیها با سخنرانی حجت الاسلام مهدی طائب و مداحی حاج سید احمد خجسته و حاج عزیز اسماعیلی برگزار شد .

گزیده از سخنان حجت الاسلام طائب را بخوانید:

_ در این عالم همه چیز برای انسان و آدمیزاد خلق شده و به عنوان سرمایه در اختیار انسان قرار داده شده است. در این عالم اگر انسان را بر داریم هیچ چیزی قیمت ندارد. سرمایه عمر مجموع نفس های ما است. وقتی اجل انسان  بیاید لحظه ای دیگر به انسان داده نمی شود. کسی نمی داند چه زمانی انسان می میرد. چون اگر می دانست که چه زمانی می میرد دیگر انسان ها این طور زندگی نمی کردند. مدل زندگی فرق می کرد.

_عمری که خدا به انسان می دهد قابل دپو کردن نیست. انسان باید از نعمتی که خداوند به او داده استفاده کند. عمر دو خریدار دارد یکی دنیا و دومی خدا. دنیا عمر را از انسان می خرد و قطره چکان به انسان می دهد  اما خداوند سخاوتمند است.

_ چیزی که دنیا به انسان می دهد دارای دو ویژگی است که دارای محدودیت مکانی و زمانی است.زمانی که انسان نفس آخر را می کشد دنیا همه چیز را حتی بدن و کفن را از انسان می گیرد. تنها چیزی که به آخرت انسان می برد حساب و کتاب است.

_ روز قیامت خورشید خاموش می شود و ستاره ها هم خاموش می شود. روزی است که تاریک است. در روز قیامت هر چه حیوان وحشی خلق شده پا می شود. از آدم تا الان هر چه خلق شده در روز قیامت پا می شوند. در روز قیامت ازدحام خیلی زیاد است.

_ در روز قیامت هر چه از دنیا با خود به همراه آورده است همراه انسان است. خداوند در روز قیامت وقت کم نمی آورد. خداوند می فرماید که روز قیامت پنجاه هزار سال است. در قیامت حق اعتراض وجود ندارد. رضایت با صبر فرق دارد. امام حسین در روز عاشورا رضایت داشت.

_ خداوند عمری که از انسان می خرد در قبالش چیزهایی را می دهد که محدودیت مکانی و زمانی ندارد. خداوند بهشتی را به انسان می دهد که اندازه اش مقدار ندارد و تا محدودیت زمانی ندارد و معلوم نیست تا چه زمانی در اختیار انسان است.

_ شهدا زنده اند. شهدا جسمی ندارند ولی به روحشان زنده اند. همه مردگان روح دارند. فرق بین مرده و زنده در این است که حیات برای روح است ولی با ابزار جسم در دنیا عمل می کند. اثر دهی و اثر گیری روح در این دنیا برای زنده است و ابزار جسم در اختیار انسان قرار دارد. مرده آن است که ابزار را از آن می گیرند و اثر دهی و اثرگیری ندارد. ولی شهدا در دنیا اثر دارند. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین