عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۵۰۷
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۸
امام و خطيب مسجدالحرام در خطبه هاي نماز جمعه در خصوص ويژگي هاي انسان عاقل و موضوع كمال زندگي سخنراني كرد.
عقیق:به نقل از الوطن، شيخ سعود الشريم در خطبه هاي نماز جمعه مسجدالحرام ابراز عقيده كرد كه انسان عاقل كسي است كه همواره به زندگي ناقص و غير كامل مردم توجه كند.
وي افزود چشم پوشي و ناديده گرفتن، از موضع قدرت است نه ضعف و حلم و صبر به معناي عجز و ناتواني نيست.
وي در ادامه به برخي از ويژگي هاي اخلاقي و شخصيتي پيامبر رحمت للعالمين حضرت محمد(ص) با ذكر آيه اي در اين باره پرداخت.
خطيب مسجدالحرام بيشتر سخنان خود را به مبحث چشم پوشي و گذشت اختصاص داد.
درمدينه منوره هم شيخ صلاح البدير در خطبه هاي نماز جمعه حرم مطهر نبوي(ص) از زودگذر بودن دنيا و فريبنده بودن آن خبر داد كه مانع عبادت بنده مي شود.
وي افزود دنيا كالاو متاعي بيش نيست كه فناپذير است و خوش به حال كسي كه اين نكته را درك كند كه زندگي اش در دنيا كوتاه است و مرگ هر لحظه در انتظارش است.
وي حسابرسي از معصيت كاران را دشوار خواند و درباره سستي در انجام عبادت ها پس از اشتياق زياد به عبادت در ماه رمضان هشدار داد.

هشدار امام جمعه كربلاي معلي درباره عدم اجراي قانوني يك تصميم
در كربلاي معلي نيز شيخ عبدالمهدي الكربلائي خطيب جمعه در خطبه هاي نماز جمعه حرم مطهر حسيني(ع) بر ضرورت تبديل تصميم كاهش حقوق و مزاياي سران و مقامات بلندپايه به قانون تاكيد كرد و
درباره اين كه اين مساله همچون جوهري بر روي كاغذ و صرفا حرف باشد، هشدار داد.
الكربلائي خاطر نشان كرد تصميم كابينه براي كاهش حقوق و مزاياي سران و مقامات عالي رتبه بايد قانوني شود تا به تصميمي كه الزام آور نباشد و مردم و رسانه ها را سرگرم كند، تبديل نشود
نماينده آيت الله سيستاني خاطر نشان كرد تصميم چنين تصميمي با تصميمات ديگر عدالت اجتماعي را محقق مي كند و تفاوت و اختلاف ميان حقوق را كاهش مي دهد.
وي افزود كاهش بسياري از هزينه هاي غير ضروري به ويژه در سايه شرايط اقتصادي كه كشور(عراق) در آن به سر مي برد، ضروري و موردنياز است.



منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین