عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۳۶۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹
شهر مقدس كربلا در پنجشنبه و جمعه پيش رو، ميزبان زائران بيش‌تري از كشورمان و شهرهاي دور و نزديك عراق است.
عقیق: طبق اعلام واحد پلان ستاد كربلا، تعداد كاروان‌هاي رسمي ايراني حاضر در اين شهر كه با مجوز سازمان حج و زيارت به عتبات عاليات اعزام شده‌اند، فردا پنجشنبه به 10 كاروان مي‌رسد.
بر اساس اين گزارش، زائران ايراني كه زير نظر «شمسا» راهي عتبات عاليات و كربلاي معلي شده‌اند در هتل‌هاي سلطان‌الانبياء، ايلاف‌الحديث، درّ علي، بدرالهواشم، مهجه، زين‌البارودي، شمس كربلا، شرق‌الاوسط و صفار پذيرش مي‌شوند و مدت اقامتشان در اين شهر مقدس، سه شب خواهد بود.
همچنين تعدادي از هموطنانمان به صورت غيررسمي و آزاد، راهي عتبات عاليات مي‌شوند كه زير نظر سازمان حج و زيارت نيستند و آمار دقيقي از ورود و خروج آنان در دست نيست. اين كاروان‌ها براي كاهش هزينه‌هاي اقامت، معمولاً در مسافرخانه‌ها و حسينيه‌هاي حاشيه حرم مقدس اباعبدالله الحسين عليه‌السلام اسكان مي‌يابند و از مكانيزم متمركز فرهنگي، اقامتي و تغذيه‌اي كاروان‌هاي تحت نظارت سازمان حج و زيارت بهره‌اي ندارند. كاروان‌هاي غيررسمي، به طور معمول بدون همراه داشتن روحاني كاروان، عازم عتبات مي‌شوند و يك نفر «راه‌بلد» آن‌ها را به اين سفر مي‌آورد.
كربلاي معلي اما از هر دو گروه به خوبي ميزباني مي‌كند و پيش‌بيني مي‌شود پس از ماه مبارك رمضان و در اولين پنج‌شنبه شوال، اين شهر مقدس محفل شمار زيادي از دوست‌داران و عاشقان حضرت اباعبدالله عليه‌السلام و اهل بيت عصمت و طهارت عليهم‌السلام باشد.
يادآور مي‌شود، مراسم سخنراني، مداحي و نوحه‌خواني بعثه مقام معظم رهبري، صبح پنجشنبه بعد از اقامه نماز صبح و قرائت زيارت عاشورا در صحن اباعبدالله عليه‌السلام و آيين روايت‌گري حماسه عاشورا، عصرها از ساعت 18 در خيمه‌گاه حسيني برقرار است. همچنين، مراسم دعاي كميل در خيمه‌گاه از ساعت 22 و مراسم دعاي ندبه بعد از اقامه نماز صبح در همان مكان مقدس برگزار مي‌شود.
طبق روايات معتبر، شب‌هاي جمعه، يكي از بهترين و خاص‌ترين اوقات زيارت مزار سيدالشهدا عليه‌السلام است.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین