عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
بانک مرکزي حداکثر توان خود را به کار گرفته است تا شرايط لازم براي تامين فاينانس اين طرح ها که به چند هزار ميليارد تومان هم مي رسد، تا پايان فعاليت کاري دولت دهم فراهم شود.
عقیق: نخستين قطار سريع‌السير در مسيرهاي تهران-مشهد و قم-اصفهان راه‌اندازي خواهد شد.

وزير راه و شهرسازي از ايجاد بسترهاي اوليه براي راه‌اندازي قطارهاي سريع‌السير در خطوط ريلي کشور خبر داد و گفت: نخستين قطار سريع‌السير در مسيرهاي تهران-مشهد و قم-اصفهان راه‌اندازي خواهد شد.

علي نيکزاد افزود: براي تامين اعتبار اين طرح ‌ها که بخش قابل توجهي از آن با منابع فاينانس خواهد بود، مذاکره هاي خوبي با چند کشور از جمله چين شده است.

نيکزاد با تاکيد بر عزم دولت براي ارتقاي خدمات کيفي در حوزه‌هاي حمل و نقل به ويژه بخش ريلي گفت: از حداکثر توان داخلي با مشارکت سرمايه‌گذاري کشورهاي خارجي استفاده مي کنيم و تا پايان فعاليت دولت دهم، زمينه مناسب براي عقد قرارداد رسمي و آغاز عمليات راه‌اندازي قطارهاي سريع‌السير در خطوط راه‌آهن کشورمان فراهم مي شود.

نيکزاد اعلام کرد: براي اجراي دو طرح قطار سريع‌السير با سرعت بالاي 350 کيلومتر، تامين فاينانس از چين در مراحل اجرايي است. اين طرح ‌ها در مسير ريلي قم-اصفهان و تهران - مشهد اجرا مي‌شود.

نيکزاد از عزم دولت دهم براي به نتيجه رسيدن اين طرح ها خبر داد و افزود: در اين طرح از فناوري روسازي و علايم گذاري با مشارکت خارجي استفاده خواهد شد اما در مسير ريلي قم - اصفهان عمليات زيرسازي طرح با همکاري پيمانکار ايراني در حال اجراست.

نيکزاد گفت: بانک مرکزي هم حداکثر توان خود را به کار گرفته است تا شرايط لازم براي تامين فاينانس اين طرح ها که به چند هزار ميليارد تومان هم مي رسد، تا پايان فعاليت کاري دولت دهم فراهم شود.

وي افزود: بايد فناوري جديد در مسير ريلي حدود هزار کيلومتر به کار گرفته شود و حداکثر چهار سال براي اجراي چنين طرحي نياز است.

منبع: حج
211001

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین