عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۲۷۷
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
در روز رستاخيز، خداوند براى گروهى از امت من بال هايى مى روياند كه با آنها از گورهاى خود به بهشت پرواز مى كنند و در آن به گشت و گذار مى پردازند و هر گونه بخواهند از نعمت هايش برخوردار مى شوند...
عقیق: بنابر تصریح آیات قرآن و آموزه های دین روایی بندگان در قیامت مورد حسابرسی قرار گرفته و بابت اعمال خود در دنیا مورد بازخواست قرار می گیرند، مگر عده ای خاص که بی حساب وارد بهشت می شوند.
پيامبر خدا (ص) می فرمایند: «خداوند متعال فرموده است: اى بندگان من كه در راه من جنگيديد و در راه من كشته شديد و آزار ديديد و در راه من جهاد كرديد! به بهشت درآييد، پس، آنان، بى آن كه عذابى بينند و حسابرسى شوند، به بهشت درآيند.»
رسول خدا (ص) همچنین فرموده اند: «در روز رستاخيز، خداوند براى گروهى از امت من بال هايى مى روياند كه با آنها از گورهاى خود به بهشت پرواز مى كنند و در آن به گشت و گذار مى پردازند و هر گونه بخواهند از نعمت هايش برخوردار مى شوند. فرشتگان از آنها پرسند: آيا حسابرسى شديد؟ جواب دهند: ما حسابى نديديم. پرسند: آيا از صراط گذشتيد؟ پاسخ دهند: ما صراطى نديديم. پرسند: آيا دوزخ را ديديد؟ پاسخ دهند: ما چيزى نديديم. فرشتگان گويند: شما از امت كه هستيد؟ پاسخ دهند: از امت محمّد صلى الله عليه و آله.
 فرشتگان گويند: شما را به خدا سوگند مى دهيم به ما بگوييد كه اعمال شما در دنيا چه بود؟ پاسخ دهند : دو خصلت در ما بود كه خداوند به فضل رحمت خود ما را بدين مقام رساند. پرسند: آن دو خصلت كدام است؟ گويند: ما در خلوت و تنهايى خود از معصيت خدا شرم مى كرديم، و به همان اندك روزي كه قسمت ما شده بود خرسند بوديم. پس فرشتگان گويند: اين مقام حق شماست»
امام سجاد (ع) نیز در این باره فرموده اند: «آن گاه كه خداوند عزّ و جلّ همه آدميان را، از اولين تا آخرين نفر، جمع كند منادي برخيزد و با صدايى كه همگان بشنوند بانگ برآورد: كجايند آنان كه براى خدا دوستى مى ورزيدند؟ پس گروهى از مردم برخيزند و به آنان گفته شود: بدون حسابرسى وارد بهشت شويد.»
همچنین از امام صادق (ع) است که فرمودند: «در روز قيامت گروهى از مردم برخيزند و نزديك بهشت آيند و در را بكوبند. به آنان گفته شود: شما كيستيد؟ گويند: ما تهي دستانيم. گفته شود: آيا پيش از حسابرسى مى خواهيد وارد بهشت شويد؟ گويند: به ما چيزى نداديد تا درباره آن از ما باز خواست كنيد. پس ، خداوند عزّ و جلّ فرمايد: «راست مى گويند؛ به بهشت در آييد.»

پی نوشت ها:
کنزالعمّال
تنبیه الخواطر
کافی
منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین