عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۱۴۰
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
قدس آنلاین: اینکه کدام اعمال برترین و نیکوترین اعمال آدمی نزد خداوند هستند سوالی است که معصومان (ع) به آن پاسخ داده اند.
عقیق: اینکه اعمال ما در زمره برترین اعمال قرار گیرد خواسته فطری ما است، که می توان با مراجعه به احادیث راه تحقق آن را یافت.
پيامبر خدا (ص) می فرمایند: «برترين عمل، استوارترين آنها است.»
و رسول خدا (ص) فرموده اند: « بهترين عمل خواندن نماز در وقت آن است. سپس نيكى كردن و اطاعت از پدر و مادر و آن گاه در امان بودن مردم از زبان تو.»
همان حضرت (ص) فرموده اند: «برترين عمل، بادوامترين آنها است هر چند اندك باشد.»
ایشان همچنین، در پاسخ به اين سؤال كه برترين عمل چيست؟، فرمودند: «اطعام كردن و نيكو سخن گفتن.»
امیرمومنان على (ع) نیز فرموده اند: «بالاترين كارها، خالص گردانيدن ايمان است و پارسايى و يقين راستين داشتن.»
علاوه بر این، از پيامبر خدا (ص) نقل است که فرمودند: «برترين اعمال عبارتند از: ايمان به خدا و تصديق او و جهاد در راه خدا و حج پذيرفته شده. از اينها راحت تر براى تو اطعام كردن است و به نرمى سخن گفتن و بخشندگى و خوشخويى. و از اينها آسانتر براى تو اين است كه خداوند را در آنچه براى تو مقدّر كرده است، متّهم نسازى.»
حضرت زین العابدین (ع) در این باره می فرمایند: «عمل آن كس از شما نزد خداوند بزرگتر است كه رغبت او به آنچه نزد خداست بزرگتر باشد.»
امام باقر (ع) نیز در بیان برترین اعمال می فرمایند: «خداوند به چيزى كه نزد او محبوبتر از شاد كردن مؤمن باشد، عبادت نشده است.»
و از امام صادق (ع) است که در این باره فرمودند: «در پيشگاه خداوند عزّ و جلّ، بعد از ايمان، هيچ كارى برتر از شاد كردن مؤمنان نيست.»

پی نوشت ها :
کنزالعمال
بحارالانوار
غررالحکم
منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین