عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۱۱۷
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷
در نيمه دوم شوال انجام مي‌شود؛
معاون اجرايي و ارتباطات مركز طبع و نشر قرآن از اهداي مصحف تهيه شده توسط ۲۴۰ كاتب اين مركز به حرم حضرت ابوالفضل(ع) در نيمه دوم شوال خبر داد.
عقیق:محمد بابايي، معاون اجرايي و ارتباطات مركز طبع و نشر قرآن از اهداي مصحف تهيه شده توسط 240 كاتب اين مركز به حرم حضرت ابوالفضل(ع) در نيمه دوم شوال خبر داد و عنوان كرد: كتابت اين مصحف در مدت يك هفته انجام شده و تصحيح و بازبيني، همچنين جلدسازي آن در مدت يك ماه به پايان رسيده است.
بابايي با بيان اينكه كارهاي تكميلي اين مصحف در غرفه اين مركز واقع در نمايشگاه شب‌هاي نوراني مصلاي امام خميني(ره) انجام شد، افزود: اين مصحف در قطع رحلي مشتمل بر 604 صفحه كتابت شده و آيات قرآن در هر صفحه آن در 12 سطر و با خط نسخ كتابت شده است.
معاون اجرايي و ارتباطات مركز طبع و نشر قرآن گفت: با هماهنگي صورت گرفته با دارالقرآن عتبات عباسيه(ع) اين مصحف نيمه دوم شوال به حرم حضرت ابوالفضل(ع) اهدا مي‌شود.
وي به صحافي نفيس اين مصحف اشاره كرد و افزود: صحافي نفيس اين مصحف به صورت دستي با چرم طبيعي توسط هنرمندان آملي انجام و شيوه كتابت مركز طبع و نشر در آن اعمال شده است. مركز طبع و نشر قرآن كريم به مطالعات عميق و راهبردي در عرصه كتابت قرآن و تهيه رسم‌الخط جمهوري اسلامي مي‌پردازد كه اين مطالعات تركيبي از مطالعات ميداني و كتابخانه‌اي است.
بابايي بيان كرد: در اين كتابت هم از منابع علمي دانش كتابت و قرائت قرآن كه اغلب منابع قديمي هستند استفاده شده كه نيازمند تخصص‌هاي ويژه آشنايي با زبان كلاسيك عربي است و هم از مطالعات ميداني در ارزيابي روش‌هاي نگارش قرآن بهره گرفته شد.


منبع:ايكنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین