عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۱۰
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۴
حجت الاسلام پناهيان و ميثم مطيعي در هيئت شهداي گمنام
در روایات داریم که قبل از ظهور ایمان خود را قوی کنید، چرا که هنگام ظهور اتفاقاتی رخ می‌دهد که تنها کسانی پیروز می‌شوند که قبلا ایمان خود را قوی کرده باشند.

عقيق: هیئت هفتگی شهدای گمنام، این هفته نیز با حضور پرشور دوستداران خاندان عصمت و طهارت در حسینیه شهدای قهرود برگزار شد. تلاوت آیاتی از قرآن مجید و پخش کلیپ، آغازگر مراسم بود.

سپس حجت الاسلام و المسلمین حاج علیرضا پناهیان سخنرانی كرد و در ادامه  سلسله مباحث مربوط به تربیت ولایی در آغاز سخنان خود به حدیثی از حضرت امیرالمومنین علی(ع) اشاره کرد: «اِعلَموا انَّکم لَن تَعرِفُوا الرُّشدَ حَتی تَعرِفُ الَّذی تَرَکَه، وَلَن تَاخُذوا بِمیثاقَ الکِتاب حَتی تَعرِفُ الَّذی نَقَضَه، وَلَن تَتلوا الکِتاب حَقَ تِلاوتِه حَتی تَعرِفُالَّذی حَرَّفَه، وَلَن تَعرِفُوا الضَّلالَه حَتّی تَعرِفُ الهُدی، وَلَن تَعرِفُوا التَّقوی حَتی تَعرفُ الَّذی تَعَدّی. فَاِذا عَرَفتُم ذلِکَ عَرَفتُمُ البِدع و التَّکلُّف»

«بدانید که شما رشد را نخواهید شناخت مگر زمانی‌که بشناسید کسی را که آن را ترک کرد، و نمی‌توانید به میثاقی که باید با خدا داشت پی ببرید مگر زمانی‌که بشناسید کسی را که آن را نقض کرد، و نمی‌توانید حق تلاوت کتاب خدارا به جای آورید مگر زمانی‌که بشناسید کسی را که آن را تحریف کرد، و نمی‌توانید گمراهی را بشناسید مگر زمانی‌که هدایت را بشناسید، و نمی‌توانید تقوا را بشناسید مگر زمانی‌که بشناسید کسی را که از حدود تعدی می‌کند پس هنگامی که این‌ها را شناختید، بدعت‌ها را می‌شناسید.»

به گزارش عيق، پناهيان با اشاره به این حدیث گفت: در واقع ظلمی که بنی امیه به مردم کردند این بود که ایمان را به مردم یاد دادند، اما کفر را آموزش ندادند، در نتیجه کفر خودشان پوشیده ماند، مردم کفر را نشناختند و گمراه شدند.

وی با بیان این نکته که بیشترین انحراف‌ها در غربال‌های آخرالزمان است افزود: در روایات داریم که قبل از ظهور ایمان خود را قوی کنید، چرا که هنگام ظهور اتفاقاتی رخ می‌دهد که تنها کسانی پیروز می‌شوند که قبلا ایمان خود را قوی کرده باشند. در آخرالزمان امتحان‌ها بیشتر در مورد خوبی‌هاست و دلیل ریزش‌های سهمگین نیز همین است.

حجت الاسلام پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در روایات داریم که نفس، انسان مومن را زمین می‌زند، به دنبال آن مومن، نفس را زمین می‌زند، دوباره نفس، انسان" را زمین می‌زند و.... . در این صحنه ی درگیری اگر کسی زمین خورد و بلند نشد، این آغاز نفاق است. نفاق با معصیت و زمین خوردن و ... شکل نمی‌گیرد، بلکه با بلند نشدن بعد از شکست پدید می‌آید و راه جلوگیری از نفاق، استغفار توام با اقرار به گناه است . خوارج هم هنگامی که اشتباه کردند منافق نبودند، اما وقتی پای اشتباه خود ايستادند منافق شدند.

ایشان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این نکته که «رقابت، آغاز حسادت است» گفت: مومن با مومن رقابت نمی‌کند، چه برسد به اینکه عده‌ای بخواهند در جامعه با ولی خدا رقابت کنند که این آغاز ولایت گریزی است.

پایان بخش مراسم این هفته نیز، مدیحه سرایی میثم مطیعی بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
0
2
چرا صوت مداحی حاج میثم رو نمیذارید؟ فقط سخنرانی رو انعکاس میدید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
0
1
سلام من هم با نظر ناشناس موافقم لطفا مداحی ها رو از هیات شهدای گمنام بذارید. خیلی با کیفیت هست
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین