عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۰۰۶
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان:
رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان از آغاز اعزام دانشجويان به عتبات عاليات(نجف،كربلا) از۲۳ تيرماه در سايت لبيك خبر داد و گفت: ثبت‌نام سيزدهمين مرحله اعزام دانشجويان به عتبات عاليات از روز سه شنبه ۲۳ تيرماه در سايت لبيك آغاز خواهد شد.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمين فقيهي رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان در نشست خبري عتبات دانشگاهيان سال ۱۳۹۴ و در جمع اصحاب رسانه، ضمن آرزوي قبولي طاعات و عبادات به حاضرين در جلسه گفت:در سال ۹۴ قرار بود ۱۸ هزار نفر از دانشگاهيان را به عمره اعزام كنيم كه حدود ۵۶۰۰ نفر از ايشان به سرزمين وحي اعزام شدند و با لغو سفر عمره، بقيه اعزام نشدند و در رابطه با عمره، تابع تصميمات دولت، سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبري خواهيم بود.
وي افزود: يكي از فعاليت هاي جدي ستاد اعزام دانشگاهيان به عتبات عاليات است و بحث اين جلسه، نحوه ثبت نام و اعزام دانشگاهيان به عتبات است.تاكنون در ۱۲ دوره، بيش از ۶۰ هزار نفر از دانشگاهيان سراسر كشور به عتبات عاليات اعزام شدند.
رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان از آغاز اعزام دانشجويان به عتبات عاليات(نجف،كربلا) از۲۳ تيرماه در سايت لبيك خبر داد و گفت: ثبت‌نام سيزدهمين مرحله اعزام دانشجويان به عتبات عاليات از روز سه شنبه ۲۳ تيرماه در سايت لبيك آغاز خواهد شد.
فقيهي تصريح كرد:متقاضيان تشرف به عتبات عاليات جهت ثبت نام از ۲۳ تير لغايت ۲ مرداد ماه با مراجعه به سايت لبيك به نشانيwww.labbayk.irمراجعه كنند.قرعه كشي روز۳ مرداد ماه انجام مي شود و برگزيدگان از سايت لبيك اعلام مي شوند.
وي خاطر نشان كرد: هزينه عتبات دانشگاهيان بسته به دوري و نزديكي به مرز متفاوت است و ميانگين قيمت به صورت زميني در تهران ۹۶۰هزار تومان و هوايي يك ميليون و ۵۶۰ هزار تومان برآورد شده است.تلاش كرديم در بخش زميني بتوانيم تخفيف مناسبي بگيريم. براي دانشجويان وام قرض الحسنه يك ميليون توماني در نظر گرفته شده است كه بعد از قطعي شدن بانك عامل، اين تسهيلات در اختيار زائرين دانشگاهي قرار خواهد گرفت.
فقيهي ادامه داد:اعزام دانشجويان به عتبات عاليات از ۲۰ مرداد ماه آغاز و تا ۲۰ آبان ماه مصادف با ماه محرم الحرام ادامه خواهد يافت و در اين مدت روزانه ۲ كاروان به صورت زميني و هوايي و در مجموع ۷۰۰۰ هزار نفر از دانشگاهيان سراسر كشور به عتبات عاليات اعزام خواهند شد.
رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان گفت:تاريخ و نوع اعزام به صورت زميني يا هوايي از سوي سازمان حج و زيارت اعلام شده است و دانشگاهيان مي توانند تاريخ اعزام هر استان را در سايت مشاهده و انتخاب نمايند.همچنين با همكاري سازمان حج و زيارت بعثه مقام معظم رهبري و شركت شمسا هتل مستقل براي زائرين دانشجو در شهرهاي مقدس نجف اشرف و كربلاي معلي در نظر گرفته شده است.
طي نظرسنجي از دانشگاهياني كه در دوره قبل به عتبات عاليات اعزام شدند، ۷۴ درصد اعلام نمودند كه اولين سفر به عتبات را اعزام شدند. ۵۵ درصد دانشجوي در حال تحصيل، ۲۷ درصد دانشجوي شاغل و ۱۲ درصد هم از اساتيد كشور بوده اند.۵۸درصد دانشجوي مقطع كارشناسي، ۱۶ درصد مقطع ارشد و ۱۴درصد هم دانشجوي مقطع دكتري بوده اند .همچنين زائرين دانشجو نتيجه اين سفر را مانوس شدن هر چه بيشتر با اهل بيت (عليهم السلام)، قرب به حضرت حق و تحول معنوي دانسته اند.
فقيهي در خصوص برنامه هاي سفر هم گفت:قبل از سفر بسته فرهنگي شامل كتاب و نرم افزارهاي ويژه آشنايي دانشگاهيان با اماكن مقدس در اختيار ايشان قرار مي گيرد. همچنين در طول سفر برگزاري مسابقات فرهنگي، برنامه زيارت دوره ويژه شامل بازيد از كتابخانه ها، بيت حضرت امام خميني (ره) در نجف و بازديد از اماكن مقدس و تاريخي شهر كربلاي معلي و كربلا شناسي با همكاري بعثه و سازمان حج و زيارت انجام خواهد گرفت كه ۶۶ درصد از زائرين دانشجو از اين برنامه ها ابراز رضايتمندي نموده اند.
وي افزود:مهمترين ويژگي كاروان هاي عتبات دانشگاهيان جوان بودن، يكدست بودن كاروان ها از لحاظ سطح تحصيلات و برنامه هاي ويژه فرهنگي از قبل، حين و پس از سفر براي زائرين تدارك ديده شده است و در تلاشيم با اعزام خبرنگار، مداح و اعزام روحاني در هر كاروان، سفر معنوي خوبي را براي زائرين دانشجو رقم بزنيم.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین