عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۹۶
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
محمد هادی ایازی:
در نخستین گردهمایی اصحاب تعزیه از تمبر یاد بود و خبرگزاری تعزیه رونمایی شد.
به گزارش عقیق، نخستین گردهمایی اصحاب تعزیه ایران با حضور محمد هادی ایازی، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و آیت الله اشرفی اصفهانی امروز، پنج شنبه،10 اسفند ماه، در ساختمان بنیاد علمی فرهنگی تعزیه و همایش های آیینی برگزار شد.

این گردهمایی با حضور جمعی از پیشکسوتان و پیرغلامان این عرصه و همچنین برخی از مقامات مسئول از جمله، حجت السلام جعفری، دبیر شورای راهبردی تعزیه، مهندس محمد باقر، مدیر عامل بنیاد علمی فرهنگی تعزیه و همایش های آیینی برگزار شد.

حجت السلام جعفری در سخنرانی خود برای پیرغلامان این عرصه، تعزیه را بر زندگی مردم موثر خواند. همچنین داوود فتح علی بیگی، بازیگر و یکی از پیشکستوتان این عرصه یکی از آسیب های تعزیه را آداب اجرای آن بر شمرد.

 اردشیر صالح پور، استاد این حوزه نیز، تعزیه را یک هنر ایرانی قلمداد کرد و گفت: تعزیه از شعر و موسیقی برگرفته شده است و با علاقمندی ایرانیان همخوانی دارد.

این استاد پیشکسوت، اجرای تعزیه را عشق دانست و خاطر نشان کرد: تعزیه عشق ایرانیان است و ثبت جهانی شده و بشیریت آن را به عنوان میراث ایرانی می شناسند.

محمد هادی ایازی نیز در این گردهمایی حضور داشت و در سخنرانی خود در خصوص ادا نشدن حق تعزیه اظهار کرد: تعزیه باید مورد حمایت قرار گیرد تا عقب ماندگی چندین ساله ما در آن جبران شود.

وی همچنین عنوان کرد: برای دست یافتن به این پیشرفت، باید بین هنرمندان سینما و  تعزیه ارتباط گسترده ای برقرار شود تا کار گسترش پیدا کند.

ایازی ادامه داد:با تاسیس دفاتر تعزیه در مناطق 22 گانه شهرداری می توان در مناسبتهای خاص تعزیه را اجرا و به گسترش فرهنگ تعزیه کمک شایانی کرد .

وی دغدغه اصلی اجرای تعزیه را نداشتن مکان مناسب تلقی کرد و خاطر نشان ساخت : با راه اندازی شورا ها و دفاتر تعزیه می توان مشکلات تعزیه را رفع و بنیاد تعزیه را فعال کرد .

معاونت فرهنگی شهرداری تهران، میدان امام حسین را مکان مناسبی برای دست یافتن به این هدف دانست وگفت: این میدان می تواند برای اجرایی تعزیه مکان مناسبی باشد.

در پایان این گردهمایی از تمبر یادبود پیشکسوتان تعزیه ایران و خبرگزاری تعزیه نیوز رونمایی شد.

"فاطمه نجفیان"


211001


 

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین