عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۷۰۵
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
مداحی حاج عبدالرضا هلالی ،حاج حسین سیب سرخی و حاج روح الله بهمنی در دوازدهمین اجتماع مدافعان حرم
عراق امروز عراقی است که شیعیان می روند در مناطق اهل سنت و از مؤمنین اهل سنت دفاع می کنند.

گزارش تصویری


عقیق: همزمان با روز شهادت حضرت علی (ع) دوازدهمین اجتماع مدافعان حرم باسخنرانی حجت الاسلام پناهیان و مداحی حاج عبدالرضا هلالی ، حاج حسین سیب سرخی و حاج روح الله بهمنی در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد .

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام پناهیان را بخوانید

_ معمولا در زبان ها جاری است که علی(ع) تحمل ظلم به زن و دختر را نداشتند. در حالی که اصل ماجرا این نیست. ایشان می فرمایند که در فلان سرحدات کسانی از سربازان معاویه حمله کردند و ضمن جنایت های خود به یک زن مسلمان و یک زن غیر مسلمان تعدی و ظلم کردند و جواهرات آنها را غارت کردند.

_ امیرالمؤمنین بعد از این که از غارت آن ها سخن می گوید که در مقابل غارت گری آنها مردم منطقه چه کردند. جز این که طلب ترحم کردند. کسی در دفاع این مردم و زنانی که غارت شده اند شمشیر نکشیده است. امیرالمؤمنین(ع) می فرماید که این غارت گران بدون این که خونشان ریخته شود سالم برگشتند. بعد ایشان می فرمایند که اگر انسان از این خبر بمیرد حق دارد.

_ چیزی که امیرالمؤمنین(ع)  از ان احساس درد و رنج کردند این است که وقتی به شما حمله کردند چرا از خودتان دفاع نکردید. چرا دشمنانتان سالم برگشتند و با آنها نجنگیدید. با دشمن با زبان التماس حرف نمی زند. بارها من به شما گفتم که از خانه خود بیرون بروید و در نقطه ای که می خواهد به سوی شما حمله کند آنجا به دشمن ضربه بزنید.

_ نگذارید دشمن به مرز خانه های شما برسد که در این صورت ذلیل می شوید و ضربه می خورید. امیرالمؤمنین (ع) به مردمی که حرف او را گوش می کردند ولی از خود دفاع نمی کردند می فرمود ای نامردهایی که شبیه مردها هستید شما مرد نیستید و ذهن کودکانه دارید و خیال بافی های اطفال شما را در بر گرفته است.

_ این ها آخرین سخنان امیرالمؤمنین(ع)  است که با این غصه ها دار فانی را وداع کردند. امیرالمؤمنین(ع)  سخنش این بود که ما برای عزای ایشان امروز دور هم جمع شده ایم. درد امیرالمؤمنین(ع)  این بود که چرا در خانه هایتان نشسته اید و  اجازه می دهید که دشمن به شما حمله کند.

_جوانانی امروز جمع شدند که اعلام آمادگی کنند که  حاضرند از خانه های خود خارج شوند و دشمن را در آن سوی مرزها نابود کنند. مبادا دشمن به جامعه مؤمنان و مسلمانان و حرم علی بن ابیطالب(ع) حمله کنند. حتی ما دفاع از خانه خود را آنچنان گسترده می مانیم که از غیر مسلمانان که در منطقه هستند حاضریم دفاع کنیم در مقابل دشمنی که از صهیونیست ها هستند. ما استادمان علی بن ابیطالب(ع)  است. ما اعلام می کنیم به دستور امیرالمؤمنین(ع)  مردانه می جنگنیم.

_ یا امیرالمؤمنین عراق امروز عراقی که شما در آن دردمندانه سخنرانی می کردید نیست. عراق امروز عراقی است که شیعیان می روند در مناطق اهل سنت و از مؤمنین اهل سنت دفاع می کنند. اخیراً رزمندگان عراق صحبت کردند که ما بعد از این که تکفیری ها را در عراق نابود کنیم به سوریه خواهیم رفت و دشمنان را در آنجا نابود خواهیم کرد. عراق امروز عراقی است که سخنان امیرالمؤمنین(ع)  و دردهای او را گوش کرده است. ما افتخار می کنیم چنین مؤمنانی در همسایگی ما مقاومت می کنند. یک جوری عزاداری کنید که امام زمان(عج)  بپسندد.  همه به دست های گره کرده شما وابسته است. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین