عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۵۰۱
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸
امامزاده آقا علی عباس (ع) بادرود در شب‌های قدر میزبان بندگان روزه‌دار از اقصی نقاط میهن اسلامی است

عقیق:با فرارسیدن ماه مهمانی خدا حال و هوای بندگان خدا عوض شده و با حالت روحانی وارد به ماه مبارک می‌شوند تا یک ماه را مهمان خدا باشند.

مراسم و مجالس قرآنی رونق می‌گیرد در هر گوشه‌ای از شهر مجالس جزءخوانی، تفسیر و انس با قرآن با شکوه حضور بندگان مخلص خدا برگزار می‌شود و در هنگام افطار در مساجد جای سوزن انداختن نیست، بعد از 17 ساعت روزه‌داری در هوای گرم و طاقت فرسای بادرود در مساجد جمع شده و با حلاوت خاصی روزه خود را افطار می‌کنند.

اگر خوب به ماه مبارک رمضان نگاه کنی درهای رحمت خدا را می‌بینی که برای بندگان گشوده شده و بندگان هم چه خوب از خوان الهی بهره می‌برند، یکی از ویژگی‌های ماه مبارک رمضان قرار گرفتن لیالی قدر در این ماه مبارک است که به تعبیر قرآن از هزار ماه بهتر است و فرصتی است برای خودسازی، پاک شدن از گناه و پالایش نفس.
همه به خوبی می‌دانند که در این شب‌ها مقدرات سالانه انسان از رزق و روزی و تمام نعمت‌های مادی و معنوی برای انسان امضاء شده و تثبیت و به جریان می‌افتد.

پناهگاه مردم ایران در این شب‌ها توسل به ائمه و حضور در کنار مضجع شریف ائمه اطهار (ع) و امامزادگان است و مردم منطقه بادرود نیز یک نگین درخشان در دل کویر دارند که دلبسته و دل داده آن هستند و به گفته خودشان هرچه دارند و ندارند از صدقه سر امامزاده آقا علی عباس دارند.
این نگین درخشان در کویر همه ساله در شب‌های قدر میزبان عاشقان و شیفتگان است که از راه‌های دور و نزدیک بوده که دل به ضریح و بارگاه بسته و ندای العفو سر می‌دهند.

به بلوار حرم بادرود که می‌رسی اتومبیل‌ها را مشاهده می‌کنی که همه به سمت و سوی یک راه می‌روند، بله امامزاده آقا علی عباس تو را می‌خواند و بندگان هم چه خوب راه را پیدا کرده و شتابان به سوی امامزاده می‌روند و  وارد امامزاده که می‌شوی صحن و سرای آن دلت را می‌برد و مردمی را می‌بینی که کتاب دعا در دست و ناله‌کنان ندای" الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب" بر می‌آورند.

مادر شهید جاویدالاثر علی زینلی را می‌بینی که سفره افطار خود را کنار گلزار شهدای گمنام پهن کرده و از مردم پذیرایی می‌کند به یاد شهیدش که یادمانی از آن در جوار شهدای گمنام است، التماس دعا دارد.

پای به جلوتر که می‌گذاری کنار ضریح مطهر و داخل حرم عاشقان را می‌بینی که قرآن و مفاتیح الجنان و تسبیح به دست به حمد و ثنای خداوند مشغولند.


حجت‌الاسلام ولی‌الله روان می‌گوید: در شب‌های قدر میزبان حداقل بیست هزار زائر در محل امامزاده هستیم و این حضور باعث شده مرکز فرهنگی قرآنی آستان با حساسیت خاصی به برنامه‌ریزی در این باره بپردازد.
مدیر اوقاف وامور خیریه به بادرود ادامه می دهد: امسال برای لیالی قدر از سخنرانان برجسته بهره خواهیم بود و در شب نوزدهم از سخنرانی حجت‌الاسلام شیخ حسین گنجی و مدیحه‌سرایی سید جعفر طباطبایی بهره بردیم و در شب 21 ماه مبارک حجت‌الاسلام سید مهدی غروی سخنران مراسم و سید مهدی موسوی مدیحه‌سرایی خواهد کرد.

وی در مورد مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان  گفت: سخنران شب بیست و سوم حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی بوده و امیرحسین باقری هم مدیحه سرایی خواهد کرد.
روان از اعلام آمادگی خادمان افتخاری برای پذیرایی از همه زائرین خبر داد و افزود: حدود 60 خادم خواهر و برادر کار پذیرایی و هماهنگی ترافیک وسایل نقلیه را بر عهده خواهند داشت.

وی ادامه داد: مراسم از ساعت 22/30 با قرائت دعای جوشن کبیر آغاز و در ادامه از سخنرانی سخنرانان بهره‌مند شده و مدیحه‌سرایی و احیاء و قرآن به سر گرفتن پایان بخش برنامه در ساعت 3 بامداد خواهد بود.
رئیس اداره اوقاف از مستقر شدن نیروهای نظامی و انتظامی به منظور برقراری امنیت و ترافیک، نیروهای امداد اورژانس 115، هلال احمر و آتش‌نشانی در محل امامزاده در لیالی قدر نیز خبر داد.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین