عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۴۳۶
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
به مناسبت سالروز فرمان بناي مسجد مقدس جمكران؛
قائم مقام توليت مسجد مقدس جمكران به رويكرد توحيدي مسجد جمكران اشاره كرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در ديدار توليت مسجد مقدس جمكران، اين مسجد را پايگاه عظيم تشيع خواندند؛ به اين معنا كه ما بايد شرايط را براي بهره‌مندي و حضور بيشتر مردم فراهم كنيم.
عقیق:حجت الاسلام سيد عليرضا تكيه اي، قائم مقام توليت مسجد مقدس جمكران با اشاره به سالروز فرمان بناي مسجد مقدس جمكران اظهار داشت: خداوند، پيامبران را براي هدايت بشر برگزيد و ابزار لازم را در اختيار ايشان قرار داد.
وي تعالي بخشي را از اهداف پيامبران خواند و ابراز داشت: پيامبران الهي همواره سعي داشتند مردم را از زمين به سمت عرش راهنمايي كنند و براي نيل به اين هدف جذابيت‌هاي لازم را به كار گرفتند كه از آن جمله زمان‌ها و مكان‌هاي تأثيرگذار است.
قائم مقام توليت مسجد مقدس جمكران با اشاره به زمان‌ها و مكان‌هاي مقدس خاطرنشان كرد: مسجدمقدس جمكران از جمله مكان‌هاي مذهبي است كه امام زمان(عج) درباره‌ ارزش عبادت و نماز در آن فرمودند « فَمَن صَلاّهافَكأنَّما صلّي في البيت العتيق»؛ كسي كه در آن مسجد نماز بخواند، همانند فردي است كه در كعبه نماز خوانده است.
وي به رويكرد توحيدي مسجد جمكران اشاره كرد و يادآور شد: رويكرد مسجد جمكران، پيش از توجه و توسل به امام زمان(عج)؛ رويكردي توحيدي است؛ يعني با توجه به نماز خاصي كه در آن خوانده مي‌شود به اصل توحيد بيشتر توجه مي‌شود.
حجت الاسلام تكيه اي تأكيد كرد: رهبر معظم انقلاب در ديدار توليت مسجد مقدس جمكران، اين مسجد را پايگاه عظيم تشيع خواندند؛ به اين معنا كه ما بايد شرايط را براي بهره‌مندي و حضور بيشتر مردم فراهم كنيم.
وي با اشاره به جمعيت چهارصد هزار نفري كه در هر هفته نمازگزاران جمكران هستند، افزود: رهبر معظم انقلاب در اين ديدار تأكيد كردند كه جمكران بايد براي ظرفيتي بالغ بر يك‌ميليون نفر جمعيت، شرايط را فراهم كند و براي آينده برنامه‌ريزي داشته باشد.
وي به جذابيت مسجد جمكران اشاره و تأكيد كرد: پيش از انقلاب، رسانه‌ها در دست حكومت طاغوت بود و اين مكان‌ها و ارزش‌ها را به چالش مي‌كشيد؛ اما بعد از انقلاب، راجع به جايگاه مسجد جمكران روشنگري صورت گرفت و مردم به‌ويژه نسل جوان به اين مكان معرفت‌زا و مقدس جذب شدند.
قائم مقام توليت مسجد مقدس جمكران با اشاره به آثار مسجد جمكران در جامعه اشاره كرد و گفت: مسجد جمكران در سال 92 بيش از پانزده ميليون نفر و در سال 93 بيش از بيست ميليون نفر جمعيت داشته است كه اين افزايش ادامه دارد؛ از اين‌رو بايد زيرساخت‌هاي مسجد و محتواي فرهنگي اين مكان افزايش پيدا كند.
حجت الاسلام تكيه اي افزود: رويكرد مسجد جمكران در توليت سابق و در حال حاضر اين بوده است كه زيرساخت‌ها و محتواي فرهنگي را افزايش دهند؛ بنابراين كساني كه اهل خير هستند؛ مي‌توانند در توسعه مسجد و فعاليت‌هاي فرهنگي آن كمك كنند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین