عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۳۰
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰
قرار بود دوم اسفند از بيرجند عازم نجف شويم اما يك روز قبل از پرواز، حج و زيارت استان از لغو پرواز خبر و وعده داد كه 24 ساعت بعد با پرواز جايگزين اين سفر انجام شود.
عقیق:«قرار بود دوم اسفند از بيرجند عازم نجف شويم اما يك روز قبل از پرواز، حج و زيارت استان از لغو پرواز خبر و وعده داد كه 24 ساعت بعد با پرواز جايگزين اين سفر انجام شود. حالا با گذشت چند روز هنوز خبري از پرواز و سفر نيست.»اين جملات را يك شهروند در تماس تلفني با روزنامه خراسان جنوبي مطرح مي كند، او با گذشت چند روز از موعد پرواز به عتبات عاليات از بلاتكليفي گلايه دارد و اين كه زائران شهرستان ها يا روستاها از هفته قبل با بستگان خود خداحافظي كرده و در بيرجند مانده اند به اميد اين كه فردا يا پس فردا به سفر بروند. 

شهروند ديگري كه كارمند است مي گويد: خيلي ها براي سفر به عراق برنامه ريزي كرده و مرخصي گرفته اند اما هنوز سرگردان هستند در حالي كه باخبريم 28 بهمن لغو پروازهاي فرودگاه نجف اعلام شده بود اما مسئولان يك روز قبل از زمان پرواز به مسافران اطلاع رساني كردند. 

آن ها با علم به موضوع، براي جايگزين كردن پرواز ديگري اقدام نكردند.

وي كه تمايل به درج نامش ندارد، مي گويد: با وجود اين كه حج و زيارت استان با شركت هواپيمايي ايرتور قرارداد بسته است اما حالا پاسخ گوي مسافران نيست، انگار وقت و زندگي مردم بي ارزش است.

«عليرضا. ح» ادامه مي دهد: وقتي مسافران به صورت قانوني به عراق اعزام مي شوند و حج و زيارت مسئوليت آن ها را مي پذيرد حالا اين مسائل به چه دستگاهي برمي گردد؟ زائران شهرهاي  ديگر عازم عتبات عاليات شدند اما دليل اين تبعيض و تفاوت ها معلوم نيست؟ وي مي پرسد: در صورتي كه زمان سرگرداني و بلاتكليفي مسافران به يك هفته برسد هزينه باطل شدن رواديد به ازاي هر نفر 140 هزار تومان را چه كسي مي پردازد؟ چرا مسئولان استان پيگير مشكل مردم نيستند؟ وقتي برخي آشناها ما را مي بينند سفر به خير مي گويند در حالي كه هنوز منتظر و سرگردان هستيم.

مدير حج و زيارت استان لغو پروازها را تأييد مي كند «بايد از شركت هواپيمايي ايرتور پاسخ بخواهيد ما تا 15 ساعت قبل پرواز ساعت 14:30 ظهر و با دريافت پيامك از لغو آن مطلع شديم، پس از پيگيري و اطمينان از انجام نشدن پرواز به مسافران اطلاع رساني شده تا مسافران به فرودگاه نروند.»

«نوفرستي» مي گويد: اين مسئله فقط مشكل خراسان جنوبي نيست و در خيلي استان هاي ديگر هم وجود دارد، تمام استان هايي كه پروازشان با شركت ايرتور بوده با مشكل مواجه شدند.

نظر او اين است كه اگر اين شركت از چند روز قبل از لغو پرواز خبر داشته بايد زودتر اعلام مي كرد تا كاروان تشكيل نشود و مسافران به صورت زميني اعزام شوند. اما به حج و زيارت استان روز قبل پرواز آخر ساعت اداري اطلاع رساني شد.

وي تعداد مسافران را 120 نفر شامل 3 كاروان از بيرجند و يك كاروان از قاين عنوان و اضافه مي كند: از شركت هواپيمايي توضيح خواستيم، نماينده شركت مركزي كارگزاران استان در تهران پيگير است تا پرواز ديگري جايگزين ايرتور شود چون عراق اين پرواز را نمي پذيرد.

وي در مورد برقرار شدن پرواز عراق از ديگر استان ها مي گويد: در اين شهرها از قبل پروازهاي ايرتور و ماهان انجام مي شد كه با لغو پرواز ايرتور، شركت ماهان به كار خود ادامه داد اما در خراسان جنوبي فقط شركت ايرتور پرواز عراق را انجام مي داد.

وي مي گويد: به جاي آن سراغ شركت ديگري رفته و به نتيجه رسيده ايم به طوري كه با پيگيري ها و رايزني هاي انجام شده ادامه پروازهاي هوايي عتبات عاليات استان توسط شركت هواپيمايي ايران اير انجام خواهد شد.

«نوفرستي» از زائران پرواز ايرتور عذرخواهي مي كند و ادامه مي دهد: زائران پروازهاي لغو شده 13 اسفند از فرودگاه بين المللي بيرجند عازم عتبات خواهند شد و چنانچه تمايل به اعزام در اين تاريخ را نداشته باشند مي توانند با اعلام به كاروان در تاريخ هاي بعدي به صورت زميني يا هوايي ثبت نام كنند.

به گفته وي، برنامه پروازي زائران عتبات ديگر كاروان ها نيز بر اساس برنامه انجام مي شود به علاوه مشتاقان سفر زيارتي عتبات عاليات كه براي 24 تا 26 اسفند ثبت نام اينترنتي انجام داده اند نيز مي توانند از امروز بر اساس اولويت از طريق سايت www.atabat.haj.ir يا با مراجعه به دفاتر خدمات زيارتي به صورت زميني يا هوايي ثبت نام خود را قطعي كنند.  


منبع: خبرگزاری حج
211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین