عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۲۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
آیت الله صافی:
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی به همایش بزرگداشت و تجليل از مرحوم استاد شريف‌زاده گلپايگاني گفتند: اسلام احترام خاصّي براي دانشمندان دارد، نشان از اين است که اين دين آسماني از مسلمانان مي‌خواهد که خودشان هميشه به سلاح علم و دانش مجهّز بوده، و قلّه‌هاي بزرگ علمي را فتح نمايند
عقیق:پیام این مرجع تقلید بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

قال رسول الله صلي‌الله عليه وآله: مَن أکرَمَ عالِماً فَقَد أکرَمَني وَ مَن أکرَمَني فَقَد أکرَمَ الله

با اهداء سلام و تحیّات فراوان به حضّار محترم، و عرض تبریک به مناسبت میلاد فرخنده و با برکت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام؛

تجليل و تکريم از بزرگان عرصه‌ی علم و دين از توصيه‌هاي اسلام و حضرت رسول اکرم صلي الله عليه و آله است که به آن تأکيد فراوان شده است؛ بزرگاني که در طول حيات خود منشأ خدمات فراواني بوده و آثار و برکات زيادي داشته‌اند.

اهميتي که اسلام به فراگيري علم داشته، و همچنين احترام خاصّي را که براي دانشمندان دارد، نشان از اين دارد که اين دين آسماني از مسلمانان مي‌خواهد که خودشان هميشه به سلاح علم و دانش مجهّز بوده، و قلّه‌هاي بزرگ علمي را فتح نمايد.

يکي از شخصيّت‌هاي بزرگ علمي ما در دوران معاصر مرحوم آيت الله آقاي حاج شيخ محمد باقر شريف زاده گلپايگاني بود. اين بزرگوار داراي استعداد فوق العاده‌اي بود که به مراتب بالاي علم و کمالات انساني رسيده؛ و در زماني که مؤسّس بزرگ حوزه علميه قم مرحوم آيت الله العظمي حائري رحمة الله علیه، حوزه را تأسيس نمودند، يکي از شاگردان ممتاز و شاخص ايشان بوده؛ به طوري که معروف بود مرحوم آية الله حائري به ايشان لقب فاضل معاصر داده بودند، و هم‌چنین مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی قدس سره از ایشان، همواره تجلیل و تکریم می‌نمودند.

حقير ايشان را از نزديک مي‌شناختم و بر فضل و علم و کمالات و نيز استعداد ايشان آگاهي داشتم و تأليفات ايشان همه بر اين فضل و کمال گواهي مي‌دهند. الحقّ مي‌توان او را مصداق يک عالم بزرگ ديني خواند که مردم را با اخلاق پسنديده و کمالات انساني به راه راست و حقيقت هدايت مي‌نمود و سيره علماء سلف را در ارتباط با مردم حفظ مي‌نمود.

بزرگداشت اين شخصيت بزرگ علمي داراي فوائد و ثمرات زيادي است که در تربیت جوانان ما مؤثّر است. آنان مي‌توانند با شناخت اين عالمان متواضع و زاهدان خداشناس، الگوي بزرگي براي زندگي و حيات اجتماعي خود گرفته و راه صحيح آنها را ادامه دهند.

اينجانب از اهالي با ايمان و مردم وفادار مسجد حضرت محمد صلي الله عليه و آله که ساليان متمادي از وجود مرحوم استاد شريف زاده استفاده مي‌کردند و با تشکيل اين همايش با شکوه از آن استاد فرزانه تجليل مي‌نمايند تشکّر نموده و عنايات حضرت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف را براي آنها، و ترفيع درجات آن عالم بزرگوار را از خداوند متعال مسئلت دارم والسلام عليکم و رحمةالله                                                                                                                                                                                                                                                              لطف الله صافی

                                                                                                          ماه مبارک رمضان


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین