عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۱۹
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۰
این خطیب در ادامه سخنان گستاخانه خود که از شبکه "الرافدین" عراق پخش می شد، گفت: نه تنها باید شیعیان عراق را قتل عام کنیم بلکه باید به ایران، بحرین و قطیف و تمام مناطق شیعه نشین جهان حمله کرده و آنها را قتل عام کنیم.

عقیق: یکی از خطبای تظاهرات الانبار، در اقدامی رو به جلو، که حاکی از تسلط گروه القاعده، حزب بعث و ... بر تظاهرات الانبار ، موصل و فلوجه دارد، روز گذشته با صراحت و برای اولین بار به صورت علنی از تظاهرکنندگان خواست، برای قتل عام شیعیان به استان های جنوبی و مرکزی عراق حمله کنند. 

وی؛ شیعیان این مناطق را مجوس! خوانده و گفت: باید به منازل آنها حمله کرد و آنها را قتل عام کرد. این خطیب در ادامه سخنان گستاخانه خود که از شبکه "الرافدین" عراق پخش می شد، گفت: نه تنها باید شیعیان عراق را قتل عام کنیم بلکه باید به ایران، بحرین و قطیف و تمام اماکن شیعه نشین جهان حمله کرده و آنها را قتل عام کنیم.

رادیو عراق؛ این خطبه را حرکتی رو به جلو از سوی تظاهرکنندگان و اعلام موضع آشکار جهت  سرنگونی دولت عراق خواند و گفت: این یک طرح از قبل پیش بینی شده از سوی عاملان آن است. همان طرحی که از سوی ترکیه، قطر، و عربستان برای سرنگونی بشار اسد مرحله به مرحله در سوریه در حال اجراست ، اینک در عراق قصد اجرای آن را دارند.

 رادیو صوت العراق؛ نیز از اینکه حکومت مرکزی عراق فقط به کنترل این تظاهرات اکتفا کرده اظهار شگفتی می کند، و از حکومت عراق می خواهد اقدامات جدی تری در این مورد اتخاذ کند.

لازم به ذکر است؛ شبکه "الانوار 2" نیز به انعکاس درخواست طیف های مختلف عراق از مرجعیت این کشور پیرامون عکس العمل آنها در خصوص خطبه های ضد شیعی و فتنه های فرقه گرایانه  در این کشور پرداخت.


منبع: شیعه نیوز
211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین