عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۰۱۴
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
حکم مأموران فرودگاه جده با جرم آنها تناسب ندارد
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: حکم صادره از سوی دادگاه عربستان برای مأموران خاطی فرودگاه جده تناسبی با جرم آنها ندارد اما همین حکم هم هنوز اجرا نشده است.
عقیق:حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از ظهر سه‌شنبه نهم تیر ماه با حضور در جمع خبرنگاران به سؤال‌های مطرح شده در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان پاسخ داد.

وی سخنان خود را با خبر بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن آغاز کرد و گفت: توسعه فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی جزء لاینفک سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت ارشاد است که بر همین اساس هر ساله در ماه مبارک رمضان نمایشگا‌ه‌های قرآن در تهران و شهرستان‌های کشور برپا می‌شود.

نوش‌آبادی با تأکید بر اینکه هر ساله سعی می‌شود بر محتوا و کیفیت نمایشگا‌ه‌های برگزار شده افزوده شود، گفت: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) است.

نوش‌آبادی با اشاره به اینکه بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از هفت تا ۲۷ ماه رمضان در باغ موزه دفاع مقدس برپا است، گفت: در این نمایشگاه علاوه بر عرضه آثار مکتوب و ارائه آخرین پژوهش‌های علوم قرآنی، از استعداد و توانمندی‌های هنرمندان برای ترویج فرهنگ قرآنی استفاده شده است.

وی ادامه داد: امسال شاهد حضور هنرمندان خوشنویس، نقاش، طراح، تصویرگر، عکاس، هنرمندان هنرهای تجسمی در نمایشگاه قرآن هستیم و ۱۱۴ اثر فاخر هنرمندان حجمی‌کار به نمایش درآمده است و علاوه بر تحول و ترویج فرهنگ قرآنی بستر تعامل مردم و هنرمندان حوزه قرآنی نیز به وجود آمده است.

نوش‌آبادی در پاسخ به سؤالی در خصوص برگزاری نمایشگاه قرآن در باغ موزه دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه شب‌های نورانی در مصلی تهران و دلایل عدم برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مصلی تهران، گفت: با توجه به ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی و ارائه خدمات در این حوزه به مردم طی ماه مبارک رمضان، از حضور هر نهاد و مؤسسه دولتی و غیر دولتی که بتواند با حضور در این عرصه‌ها در ترویج فرهنگ قرآنی مؤثر باشد استقبال می‌کنیم.

تعدد نمایشگا‌های قرآن را امتیاز می‌دانیم

وی ادامه داد: وزارت ارشاد تعدد جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های قرآنی را امتیاز و کار پسندیده‌ای می‌داند.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیل برگزار نشدن نمایشگاه قرآن در مصلی را اقامه نماز جمعه در مصلای تهران طی ماه رمضان اعلام کرد و گفت: این مسئله عاملی بود که موجب شد برای برگزاری نمایشگاه قرآن در مصلی به توافق نرسیم ولی با در نظر گرفتن مشکلاتی از قبیل پارک خودرو، ایاب و ذهاب، ارائه خدمات رفاهی و ... در باغ‌موزه دفاع مقدس(محل برگزاری نمایشگاه قرآن) برگزاری این نمایشگاه در باغ موزه قابل تقدیر است.
وی اظهار امیدواری کرد در طول سال شاهد برپایی نمایشگا‌ه‌های دائمی قرآن در کشور باشیم.

حکم مأموران سعودی با جرم آنها تناسب ندارد

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا در خصوص احکام صادر شده برای دو مأمور خاطی فرودگاه جده که متعرض دو نوجوان عمره‌گزار ایرانی شده بودند، گفت: در مورد احکام صادره توسط مقامات سعودی، این احکام تناسبی با جرم صورت گرفته یعنی هتاکی، رفتارهای برخلاف شأن و عرف و جسارت بزرگی که به زائران ایرانی شده است و به سادگی قابل گذشت نیست، ندارد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: پیش شرط‌هایی که ایران برای از سرگیری روابط زیارتی با عربستان مطرح کرده است از که شامل عذرخواهی رسمی دولت عربستان، اشد مجازات خاطیان و تأمین امنیت زائران ایرانی است، هنوز محقق نشده است.

وی ادامه داد: هنوز اطلاعات دقیقی به ما واصل نشده و گزارشی دال بر تنبیه دو متخلف صورت نگرفته است یعنی همان احکام صاده توسط دادگاه نیز اجرا نشده‌اند و تأمین امنیت زائران هم هنوز در پرده ابهام قرار دارد. در مجموع شرایط به شکل قبل باقیست.


منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین