عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۹۹
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
زائران ايراني عتبات مقدسه كربلا از برنامه هايي كه بعثه مقام معظم رهبري در حرمين و خيمه گاه برگزار مي‌كند ابراز رضايت و قدر داني كردند.
عقیق: تعدادي از زائران حرم امام حسين(ع) و حضرت عباس(ع) در گفت‌وگويي ارزيابي خود را از برنامه‌هاي فرهنگي،سخنراني،مداحي و برنامه روايتگري كه از سوي نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق برگزار مي‌شود عنوان كردند.

فريدون 27ساله از كاروان زيارتي تويسركان همدان در پاسخ به اين سوال كه برنامه بعثه در عتبات را چگونه ارزيابي مي‌كند،گفت: ما دو روزه در كربلا هستيم علي رغم خستگي كه در راه داشتيم چون با اتوبوس سفر كرديم اما اين برنامه هم در حرم امام حسين و حرم حضرت ابوالفضل و برنامه اي كه در خيمه گاه برگزار مي‌شود عالي بود و خستگي را از تن ما بيرون كرد.

وي كه بار اول سفرش به كربلا بود ادامه داد: براي من كه بار اولم بود و سراسر شور و احساس بودم اين برنامه ها جهت و مسير نشان داد و با سخنران و مداح خوبي كه داشتند بهره بسياري بردم كه البته اميدواريم مقبول واقع شود.

محمد حسيني از كاروان استان يزد به كربلا سفره كرده اما ساكن شهر رفسنجان است او هم اولين تشرف خود را تجربه مي كند به اين سوال ما چنين پاسخ مي‌دهد كه برنامه هاي بعثه در ساعات خوب،مكان خوب و با استفاده از سخنرانان و مداحان توانمند برگزار مي‌شود و براي شخص بنده بسيار مفيد بوده است.

هم كارواني او به نام مهدي نيز در گپ‌وگفت ما شركت مي‌كند و مي‌پرسد سوالتان را بپرسيد من جواب بدم،از او نيز در باره برنامه هاي بعثه در حرمين و پيشنهادها و انتقاداتش سوال مي‌كنم كه جواب مي‌دهد: برنامه ها خيلي خوب است اما در حرمين دوست داشتيم وقت بيشتري براي برنامه زائرين ايراني مي‌دادند و امكانات بهتري در اختيارمان قرار مي‌دادند اين دو روز كه ما شركت كرديم در برنامه‌هاي بعثه ديديم خيلي زحمت مي‌كشند اما فرضا سيستم صوتي و بلندگويي كه مسولان حرم داده بودند جوابگوي اين همه جمعيت نبود چون در اطرف هم سروصدا زياد هست.

اين زائر يزدي ادامه داد:كاش مي‌شد در همان يك ساعت برنامه‌ بعثه كه شب‌ها در حرم حضرت عباس برگزار مي‌شود و انصافا با نظم هم برگزار مي‌گردد هيچ برنامه ديگري در حرم نباشد زيرا معمولا چند تا برنامه همزمان در اين ساعت در حرم برگزار مي‌شود كه تمركز ما و مداح و سخنران را به هم مي‌زند.اما در مجموع برنامه هاي خوبي تدارك ديده شده است.

در ادامه اين گفت‌وگو سري به خيمه گاه مي‌زنيم كه هروز ساعت 4 بعد از ظهر برنامه متنوع روايتگري از طريق ويديو پروژكشن و پاورپوينت از سوي بعثه مقام معظم رهبري برگزار مي شود و با استقبال خوب زائران هم روبرو شده است در پايان برنامه امروز از چندتن از بانوان زائر اين سوال را پي مي‌گيريم.

خانم مژگان 30 ساله از كرج مي‌گويد:چند جلسه اي كه در اين برنامه ها شركت مردم راضي بودم برنامه هاي خوب و جذابي بود كه به اطلاعاتمان افزود.

خانم زهرا از استان قم كه دانشجو هم هست معتقد بود: بايد اطلاع رساني براي زائران از روزي كه وارد كربلا مي شوند بيشتر باشد و مديران و روحانيون يادآوري كنن چون اكثر زائران سن بالايي دارند فراموش مي‌كنند كه چه زماني چه برنامه اي‌ قرار است برگزار شود.اما بايد بگويم مداح و سخنران با اين كه سنشان زياد به نظرمي‌آمد اما خيلي خوب بودند.
او همچنين گفت: دوست داشتيم وقت زياد بود تا بيشتر در مورد خود كربلا و تاريخ آن برايمان بگويند  و خانم‌ها ببرند و جاهاي مختلف را برايشان توضيح دهند اما بيشتر كاروان ها به گفتن و نشان دادن يك مكان از دور كفايت مي كنند.

خانم ديگري از استان بوشهر نيز با ابراز رضايت از برگزاري اين برنامه ها مي‌گويد ما در محوطه‌اي كه خانم ها مي‌نشينند در حرم امام حسين و حضرت ابوالفضل صداي روضه خوان و سخنران را به سختي مي‌شنويم با توجه به همهمه اي كه در حرم وجود دارد اگر امكان دارد صداي ميكروفون را زياد كنند.


منبع: خبرگزاری حج
211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین