عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۹۳
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۰
شاخصه های هیئت در کلام رهبری:
هیئت باید کارایی خود را در راه پرورش سربازان انقلابیِ تمدن بزرگ اسلامی به اثبات برساند

عقیق: هیئت به عنوان نوپاترین تشکیلات شیعی (به تعبیرحجة الاسلام پناهیان) دارای ظرفیت عظیمی برای جریان سازی است. حضور قشر زیادی از مردم و به خصوص جوانان حول شخصیت محوری حسین بن علی علیه السلام فرصتی است که توسط هیچ رسانه و تبلیغاتی فراهم نمی شود. اما می بینیم که با فرا رسیدن موسم ماه محرم بدون فراخوان قابل توجهی ، قلوب مردم به سمت مجالس حسین بن علی علیه السلام کشانده می شود. در این فضای به وجود آمده که تنها بخشی از ثمرات خون پاک و مخلصانه شهدای کربلا است، مسئولین و فعالان هیئات باید با درک موقعیت هیئت و شناخت نسبت به عمق تأثیرگذاری هیئت، وظایف خود را بشناسند و به بینش حداکثری نسبت به این پایگاه مذهبی دست یابند. آنگاه است که می توانند از حداکثر ظرفیت هیئت در راستای اهداف حسین بن علی علیه السلام بهره ببرند، که اگر غیر از این را دنبال کنند بلاشک به گمراهی می روند و همراهان خود را نیز به گمراهی خواهند کشاند.

نگاه مقام معظم رهبری ، حضرت امام خامنه ای دامه ظله ، به هیئت و مجالس حسین بن علی علیه السلام ، نگاهی کاربردی ، عمیق و از زاویه کارکرد انقلابی آن می باشد. با دقت در سخنان ایشان در طول سالیان گذشته می توان به وضوح به این مطلب پی برد که هیئتی که قابلیت پرورش نیروی انقلابی را نداشته باشد، بخشی از پازل اسلام آمریکایی است. ایشان در بیان اوج لطمات فاجعه بار اسلام آمریکایی می فرمایند: «اگر دشمن می دانست که اسلامی غیر انقلابی چه لطمه ای به جوانان ما می زند، تمام فیلم های مستهجن خودش را جمع می کرد و فیلم اسلامی می ساخت.... فیلمی که از درون آن امام حسین بیرون نیاید...»


همچنین در تبیین یکی دیگر از کارکردهای انقلابی هیئت می فرمایند:«مجالس عزاداری برای این است که دلهای ما را با حسین بن علی علیه السلام و اهداف آن بزرگوار نزدیک و آشنا کند ... یک ملت از حسین بن علی علیه السلام باید درس بگیرد، یعنی از دشمن نترسد... به خود متکی باشد، به خدای خود متکی باشد... منبر باید آدم ساز و فکر ساز باشد ... در هر زمانی باید دید عناصر تشکیل دهنده هویت یزیدی کجا پیدا می شود...»
خلاصه کلام آن است که هیئت باید کارایی خود را در راه پرورش سربازان انقلابیِ تمدن بزرگ اسلامی به اثبات برساند. در یک کلام هیئت باید و باید و باید انقلابی باشد ، در غیر این صورت ...


منبع: عمارنامه

21100


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ولوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
0
0
لینک اصلی این مطلب:
http://ya-lasarat.ir/fa/velayat/154-%D9%87%DB%8C%D8%A6%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF.html
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین