عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۸۱۶
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
رئیس سازمان حج و زیارت از برنامه های ستاد اربعین برای بهبود خدمات دهی به زائران اربعین امسال خبر داد و گفت: هیئتی ایرانی عازم عراق شدند و امیدواریم قیمت سفرهای عتبات به قیمت های سال ۹۳ بازگردد.
عقیق:سعید اوحدی در خصوص آخرین برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص برگزاری مراسم اربعین گفت: در سال جاری ۴ جلسه ستاد اربعین با نظارت و محوریت بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد، همچنین ۱۰ کمیته در این ستاد شامل دو کمیته محتوایی و ۸ کمیته اجرایی تشکیل شده که هر کدام با زیرمجموعه هایشان جلسات مستمری برای ساماندهی اعزام زائران اربعین داشته اند.

وی ضمن تشکر از استانداری های ایلام و خوزستان افزود: امسال کارهای عملیاتی را بصورت جدی شروع کردیم. سال گذشته کاستی هایی در زیرساخت‌های مرزی از جمله جاده مرزی مهران به مرز مهران، جاده بستان به مرز چزابه وجود داشت و امکانات گذرگاه‌های عبوری محدود بود و شاهد بودیم گذرگاه عبوری مهران که برای ۲۵ هزار نفر برنامه ریزی شده بود، بعضی از روزها بیش از ۲۰۰ هزار نفر از این مرز تردد می کردند.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: امسال کارهای اجرایی احداث حدود ۱۰۰ گیت گذرنامه فقط در مرز مهران یعنی بیش از ۳ برابر سال گذشته انجام گرفته است و پروژه روشنایی جاده مهران به مرز که از مشکلات جدی سال گذشته بود، مراحل انتهایی خودش را طی می کند همچنین طرح آب رسانی به مرز مهران با در نظر گرفتن حجم زائرانی که سال گذشته با آن مواجه بودیم، در شرف اتمام است.

وی همچنین گفت: جاده مهران به مرز چهار بانده شده و پل زائر در مهران تعریض و تبدیل به دو پل ارتباطی شده است و همه این اقدامات صورت گرفته تا زائران اربعین با مشکلات کمتری مواجه باشند.

بهره برداری از زائر سرای طریق القدس با ظرفیت ۵ هزار نفر تا قبل از اربعین

اوحدی اعلام کرد: در مرز چزابه پروژه ساخت زائر سرای بزرگ «طریق القدس» با ظرفیت حدود ۵ هزار نفر در حال اجرا است که قطعا این زائر سرا قبل از ایام اربعین و احتمالاً در مردادماه به بهره برداری خواهد رسید که این اقدام اتفاق خوبی برای مرز چزابه است.

وی همچنین اضافه کرد: همانند عملیات اجرایی در مرز مهران، در مرز شلمچه نیز اقدامات بسیار مؤثری از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای رفاه زائران اربعین صورت گرفته است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ریاست ستاد اربعین در استان ها بر اساس حکم وزیر محترم کشور به استانداران محترم استانها سپرده شده است و فرماندهان سپاه به عنوان جانشین ستاد اربعین و مدیران حج و زیارت استان ها به عنوان دبیر ستاد منصوب شده اند، امیدواریم با این هماهنگی‌ها شاهد مشکلات کمتری در ایام اربعین امسال باشیم.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: البته در آنسوی مرزها نیز در کشور عراق باید متناسب با همین توسعه ظرفیت ها که در داخل کشور اتفاق افتاده شرایط مناسبی فراهم شود بهمین علت سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در عراق بعنوان رئیس ستاد اربعین در عراق منصوب شده اند و امیدواریم با هماهنگی هایی که با دولت عراق که انصافاً طی یکی دو سال گذشته در کنار مردم عراق پذیرایی خوبی از زائران اربعین داشته اند، خدمات خوبی را بویژه در حوزه اسکان و حمل و نقل شاهد باشیم.

اوحدی اعلام کرد: در کمیته پشتیبانی مردمی ستاد اربعین شماره حسابی برای دریافت کمکهای مردمی برای حمایت از این حماسه پرشور در نظر گرفته شده و شماره حساب ۵-۵۶۱۸۴۴۴۴۴۴ ستاد اربعین نزد بانک سپه شعبه استاد نجات الهی گشایش یافته و آماده دریافت کمک های مردمی برای حمایت از حماسه پرشور مراسم اربعین است.

احتمال بازگشت قیمت سفرهای عتبات به قیمت های سال قبل

اوحدی بیان کرد: هر ساله در ماه مبارک رمضان سفرهای عتبات متوقف می شد اما امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته بسته های سفر ۱۴ و ۲۲ روزه با تخفیف ۱۵ درصدی هزینه ها برای زائران در نظر گرفته شد که با توجه به طولانی بودن ایام سفر و روزه داری زائران بخشی از کاروان ها تکمیل و بخشی تکمیل نگردید.

وی ادامه داد : تلاش ما این است که برای هفته آخر ماه مبارک رمضان فرصت جدیدی برای زائران عتبات عالیات فراهم آوریم.

وی در ادامه گفت: هیئتی از سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا امروز(شنبه) عازم عراق شدند و امیدواریم با مذاکراتی که با طرف عراقی خواهند داشت، همانگونه که وعده داده بودیم قیمت سفرهای عتبات به قیمت های سال ۹۳ بازگردد و افزایش قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصدی که امسال شاهد بودیم، تعدیل شود.

رئیس سازمان حج اظهار داشت: پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه خدمات در اعتاب مقدسه، ۹ پروژه اجرایی در شهرهای مقدس کربلا و نجف در حال اجرا و یا در شرف اجرا است که البته بخش خصوصی و شبکه بانکی کشور متولی این پروژه ها است که در این خصوص نیز بعد از سفر هیئت ایرانی خبرهای خوبی خواهیم داشت.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین