عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۷۹۸
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۹
رئيس سازمان حج و زيارت از برنامه هاي ستاد اربعين براي بهبود خدمات دهي به زائران اربعين امسال خبر داد و گفت: هيئتي از سازمان حج و زيارت و شركت شمسا عازم عراق شدند و اميدواريم با مذاكراتي كه با طرف عراقي خواهند داشت، همانگونه كه وعده داده بوديم قيمت سفرهاي عتبات به قيمت هاي سال 93 بازگردد و افزايش قيمت 10 تا 15 درصدي كه امسال شاهد بوديم، تعديل شود.
عقیق:مهندس اوحدي در خصوص آخرين برنامه ريزي هاي صورت گرفته براي برگزاري مراسم اربعين گفت: در سال جاري 4 جلسه ستاد اربعين با نظارت و محوريت بعثه مقام معظم رهبري برگزار شد، همچنين 10 كميته در اين ستاد شامل دو كميته محتوايي و 8 كميته اجرايي تشكيل شده كه هر كدام با زيرمجموعه هايشان جلسات مستمري براي ساماندهي اعزام زائران اربعين داشته اند.
وي ضمن تشكر از استانداري هاي ايلام و خوزستان افزود: امسال كارهاي عملياتي را بصورت جدي شروع كرديم. سال گذشته كاستي هايي در زيرساخت‌هاي مرزي از جمله جاده مرزي مهران به مرز مهران، جاده بستان به مرز چزابه وجود داشت و امكانات گذرگاه‌هاي عبوري محدود بود و شاهد بوديم گذرگاه عبوري مهران كه براي 25 هزار نفر برنامه ريزي شده بود، بعضي از روزها بيش از 200 هزار نفر از اين مرز تردد مي كردند.

** ايجاد 100 گيت گذرنامه در مرز مهران
رئيس سازمان حج و زيارت اظهار داشت: امسال كارهاي اجرايي احداث حدود 100 گيت گذرنامه فقط در مرز مهران يعني بيش از 3 برابر سال گذشته انجام گرفته است و پروژه روشنايي جاده مهران به مرز كه از مشكلات جدي سال گذشته بود، مراحل انتهايي خودش را طي مي كند همچنين طرح آب رساني به مرز مهران با در نظر گرفتن حجم زائراني كه سال گذشته با آن مواجه بوديم، در شرف اتمام است.

** 4 بانده شدن جاده مهران به مرز / تعريض پل زائر
وي همچنين گفت: جاده مهران به مرز چهار بانده شده و پل زائر در مهران تعريض و تبديل به دو پل ارتباطي شده است و همه اين اقدامات صورت گرفته تا زائران اربعين با مشكلات كمتري مواجه باشند.

** بهره برداري از زائر سراي طريق القدس با ظرفيت 5 هزار نفر تا قبل از اربعين
مهندس اوحدي اعلام كرد: در مرز چزابه پروژه ساخت زائر سراي بزرگ «طريق القدس» با ظرفيت حدود 5 هزار نفر در حال اجرا است كه قطعا اين زائر سرا قبل از ايام اربعين و احتمالاً در مردادماه به بهره برداري خواهد رسيد كه اين اقدام اتفاق خوبي براي مرز چزابه است.
وي همچنين اضافه كرد: همانند عمليات اجرايي در مرز مهران، در مرز شلمچه نيز اقدامات بسيار مؤثري از سوي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي براي رفاه زائران اربعين صورت گرفته است.
وي بيان كرد: با توجه به اينكه رياست ستاد اربعين در استان ها بر اساس حكم وزير محترم كشور به استانداران محترم استانها سپرده شده است و فرماندهان سپاه به عنوان جانشين ستاد اربعين و مديران حج و زيارت استان ها به عنوان دبير ستاد منصوب شده اند، اميدواريم با اين هماهنگي‌ها شاهد مشكلات كمتري در ايام اربعين امسال باشيم.
رئيس سازمان حج و زيارت گفت: البته در آنسوي مرزها نيز در كشور عراق بايد متناسب با همين توسعه ظرفيت ها كه در داخل كشور اتفاق افتاده شرايط مناسبي فراهم شود بهمين علت سفير محترم جمهوري اسلامي ايران در عراق بعنوان رئيس ستاد اربعين در عراق منصوب شده اند و اميدواريم با هماهنگي هايي كه با دولت عراق كه انصافاً طي يكي دو سال گذشته در كنار مردم عراق پذيرايي خوبي از زائران اربعين داشته اند، خدمات خوبي را بويژه در حوزه اسكان و حمل و نقل شاهد باشيم.

** اعلام شماره حساب دريافت كمك هاي مردمي اربعين
مهندس اوحدي اعلام كرد: در كميته پشتيباني مردمي ستاد اربعين شماره حسابي براي دريافت كمكهاي مردمي براي حمايت از اين حماسه پرشور در نظر گرفته شده و شماره حساب 5-5618444444 ستاد اربعين نزد بانك سپه شعبه استاد نجات الهي گشايش يافته و آماده دريافت كمك هاي مردمي براي حمايت از حماسه پرشور مراسم اربعين است.

** احتمال بازگشت قيمت سفرهاي عتبات به قيمت هاي سال قبل
مهندس اوحدي بيان كرد: هر ساله در ماه مبارك رمضان سفرهاي عتبات متوقف مي شد اما امسال با برنامه ريزي هاي صورت گرفته بسته هاي سفر 14 و 22 روزه با تخفيف 15 درصدي هزينه ها براي زائران در نظر گرفته شد كه با توجه به طولاني بودن ايام سفر و روزه داري زائران بخشي از كاروان ها تكميل و بخشي تكميل نگرديد.
وي ادامه داد : تلاش ما اين است كه براي هفته آخر ماه مبارك رمضان فرصت جديدي براي زائران عتبات عاليات فراهم آوريم.
وي در ادامه گفت: هيئتي از سازمان حج و زيارت و شركت شمسا (شنبه) عازم عراق شدند و اميدواريم با مذاكراتي كه با طرف عراقي خواهند داشت، همانگونه كه وعده داده بوديم قيمت سفرهاي عتبات به قيمت هاي سال 93 بازگردد و افزايش قيمت 10 تا 15 درصدي كه امسال شاهد بوديم، تعديل شود.

** اجراي 9 طرح اجرايي در عراق
رئيس سازمان حج اظهار داشت: پيرو منويات مقام معظم رهبري مبني بر توسعه خدمات در اعتاب مقدسه، 9 پروژه اجرايي در شهرهاي مقدس كربلا و نجف در حال اجرا و يا در شرف اجرا است كه البته بخش خصوصي و شبكه بانكي كشور متولي اين پروژه ها است كه در اين خصوص نيز بعد از سفر هيئت ايراني خبرهاي خوبي خواهيم داشت.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین