عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۶۹
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰

عقیق: آیت‌الله روح الله قرهی مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج)، در گفتاری اخلاقی به بیان اهمیت حلم و بردباری پرداخته اند که در ادامه گزیده ای از سخنان ایشان در این باره آورده ایم.

یک تمرین برای بهترین بودن و رسیدن به «قاب قوسین او ادنی»!

«خَیرُ النّاسِ مَن إنْ اُغْضِبَ حَلُمَ»، بهترین مردم کسی است که اگر او را به غضب در بیاورند، حلیم و بردبار است.

پس باید بهترین انسان‌ها باشیم و تا بهترین انسان‌ها نشویم، قرب میسور نمی‌شود. عرض کردم: اولیا خدا می‌گویند: این «قابَ قَوْسَیْنِ أَوْ أَدْنى‏»، صورت ظاهر برای نبیّ مکرّم(ص) است. البته ما نمی‌فهمیم این یعنی چه، امّا آن اولیاء از جمله ابوالعرفا، آیت‌الله العظمی ادیب فرمودند: این قرب، برای دیگران هم میسور است!

چطور میسور است؟! تا انسان نرسد، نمی‌فهمد. عزیزان من! بعضی از چیزها به هیچ عنوان تبیینی نیست. تبیین آن‌ها یک حالت وصف العیش است و إلّا اگر انسان بخواهد بفهمد آن عیش حقیقی چیست، باید با عمل صالح، به آن برسد.

لذا اگر می‌خواهیم قرب الی الله را تا «قابَ قَوْسَیْنِ أَوْ أَدْنى‏» به دست بیاوریم؛ باید بهترین انسان‌ها باشیم. برای همین فرمودند: اگر غضبناکتان کردند و به خشمتان آوردند؛ حلیم و بردبار باشید. اگر این‌طور شدید، بهترین هستید که این خیلی مهم است و جدّی اگر انسان بتواند در این زمینه، تمرین و ممارست کند، آن‌وقت برنده است.


منبع: فارس

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین