عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۴۹۴
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
یکی از اعمال سفارش شده از سوی ائمه اطهار (ع) بجا آوردن وضو می باشد و برای آن آثار فراوانی ذکر شده است.
عقیق:در این باره از حضرت محمد (ص) نقل شده است که ایشان فرموده اند: امت من در قیامت دارای دست و پایی نورانی می باشند و همانا این اثر وضو گرفتن در دنیا است؛ و در جایی دیگر بیان می دارند: کسی که وضوی خود را شاداب و کامل به جای آورد و نماز خویش را نیکو بخواند، زکات مالش را بپردازد و خشم‌خود را فرو نشاند و زبانش را از
گناهان مربوط به زبان ببندد و برای گناه خود با توبه طلب آمرزش کند و نسبت به اهل بیت پیامبر خویش‌خیرخواه باشد، البته ‌تمام حقایق ایمان در او کامل شده و درهای بهشت به روی او باز است.
امام صادق (ع) درباره ی آثار وضو می فرمایند: هر کس وضو بگیرد، سپس در رختخواب خود برود و بخوابد، بستر اومانند مسجد او خواهد بود؛ و نیز روایت شده است که روزی رسول خدا (ص) وضو گرفته و بعد از وضو لبخندی بر لبانشان نقش بست. اصحاب پرسیدند: چرا خندیدید ای رسول خدا ؟ حضرت بیان داشتند: ا ز این خندیدم که بنده، وقتی وضو می گیرد و صورتش را می شوید، خداوند همه ی گناهانی را که او با صورت انجام داده بر او می بخشد و آن گاه که دستش را می شوید، خدا گناهانی را که ا و با دست انجام داده می آمرزد و وقتی مسح سر و مسح پا می کند، باز هم چنین است. همچنین ابوبصیر از امام صادق (ع) نقل کرده است که فرمودند: هر کس در حال وضو نام خدا را ببرد تمام بدنش پاک مى گردد و وضویش تا وضوى دیگر کفاره گناهان او میان این دو وضوست و هر کس نام خدا را نبرد، از بدنش جز جایى که آب به آن رسیده پاک نخواهد شد.


پی نوشت ها:
1-شیخ حر عاملی، وسائل الشیعه، ج 1: 265.
2-شیخ صدوق، ثواب الاعمال: 64، 48.
 3-قضاعی، شهاب الاخبار: 122.
منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین