عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۲۶
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
سفارش مرحوم بهجت به زائران حرم حضرت معصومه(س)؛
عقیق: حجت الاسلام آقاتهرانی در خصوص مقام و منزلت حضرت معصومه(س)، با اشاره به این که برخی انسان ها به دلیل اعمال و رفتار الهی مورد توجه خاص خداوند قرار می گیرند، گفت: قرآن کریم برای چنین انسان هایی ویژگی ها و مزایایی قرار داده که نسبت به دیگران برتری پیدا می کنند.
 
 
وی افزود: اگر انسان ها ولایت خود را به دست خداوند متعال قرار دهند، پروردگار آنان را هدایت می کند.
 
 
عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه ولایت الهی انسان را تا درگاه حق تعالی ارتقا می دهد، اذعان داشت: حضرت معصومه(س) معصوم نیست، ولی به جایی می رسد که تالی تلو معصوم می گردد، زیرا ولایت خداوند را به جای ولایت شیاطین اختیار کرده است.
 
 
آقاتهرانی با تاکید بر اینکه هر کس به اندازه تلاش و زحمت خود اجر و پاداش بیشتری را دریافت می کند، اظهار داشت: کسانی که با امام حسین(ع) همراه بودند، مخلَص هستند و نیت شان فراتر از دیگران است.
 
 
وی اصحاب ابی عبدالله(ع) را در یک مرتبه و جایگاه ندانست و تصریح کرد: امام رضا(ع) زیارت حضرت معصومه(س) در قم را با زیارت خود یکسان دانستند و این جایگاه و مرتبه به دلیل ارادت بسیار حضرت(س) به امام و ولی خود است.
 
 
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه روزی فرا می رسد که از امروز خود پشیمان می شویم، خاطرنشان کرد: رزق و روزی انسان ها تعیین شده است و لحظه های مختلف به آنان اعطا می شود، ولی مخلصین هر لحظه رزق و روزی الهی دریافت می کنند.
 
 
آقاتهرانی افزود: راه و روشی برای نزدیکی به ائمه معصومین(ع) وجود دارد، ولی با تلاش و زحمت به دست می آید و باید مراقبت و مواظبت بیشتری در شرایط مختلف از خود نشان داد.
 
 
وی با بیان اینکه روزی به گذشته خود نگاه کرده و ابراز تاسف می نماییم، گفت: کسانی که در جلسات امام حسین(ع) راه داده می شوند، بهتر و زودتر می توانند از شرایط و فضا استفاده کرده و به مقام عنداللهی نائل آیند.
 
 
این استاد اخلاق حوزه اظهار داشت: یکی از زائرین به بنده در حرم حضرت معصومه(س) گفت شما که نماینده مردم هستید، چرا این جا هستید. به او گفتم که چون نماینده هستم برای مراقبت خود به این مکان مقدس آمده ام.
 
 
آقاتهرانی با اشاره به اینکه آیت الله بهجت هر روز صبح برای اقامه نماز به مدت یک ساعت به حرم مطهر حضرت معصومه(س) می رفتند، گفت: آیت الله بهجت پس از زیارت کریمه اهل بیت(س) هنگام خروج از آن آستان، هر موقع که می خواست وارد کوچه ای شود و یا راه خود را کج نماید، برگشته و سلامی خدمت فاطمه معصومه(س) می دادند.
 
 
عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه تولیت حرم حضرت معصومه(س) از قول آیت الله بهجت عرض می کردند که ایشان می فرمودند ملائکه از سر و صدای حرم کریمه اهل بیت اذیت می شوند، خاطرنشان کرد: هنگام حضور در حرم حضرت معصومه(س) حرمت آن آستان مقدسه را نگهداشته و مراقبت کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
211001

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین