عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۱۴۵
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
جلد دوم کتاب «صفای رمضان» از مجموعه معرفت که سخنرانی‌های غلامحسین ابراهیمی دینانی است از سوی انتشارات سروش به چاپ دوم رسید.
عقیق: انتشارات سروش همزمان با ماه مبارک رمضان، جلد دوم مجموعه معرفت را با عنوان «صفای رمضان» شامل مجموعه سخنان دکتر ابراهیمی دینانی درباره رمضان به چاپ دوم رساند.
«اهل خلوت، الفتی با «شب» دارند و اهل عزلت نیز. «عزلت»، به‌معنی دوری جستن از غوغای خلق و زمانه، همیشه مطلوب نیست بلکه در برهه‌ای از زمان برای هر سالکی تجربۀ آن لازم است.
اما «خلوت»، جدایی گزیدن از خود است، یعنی دوری گزیدن از مشتهیّات، آرزوها، تمنّیّات، و تصوراتی که در ذهن ما بافته می‌شود، یا شخصیتی که انسان با خیال برای خود ساخته است و گاه با شخصیت واقعی او بسیار فاصله دارد و در خلوت‌گزینی این فاصله برداشته می‌شود. خلوت‌گزینی نیاز به گوشه‌ای دور از خلق ندارد؛ می‌توان در جمع هم به آن دست یافت اگر با خود «صدق» داشته باشیم.




روزه یعنی همان خلوت گزیدن با خود. رمضان فرصت خوبی است که این خلوت دست می‌دهد. این شب‌های پاک را که شب‌های نزول حقایق، رحمت، ارواح طیبه و ملائکه است قدر بدانیم. ...»
در این کتاب که دومین جلد از مجموعه ‌برنامۀ تلویزیونی «معرفت» است با دیدگاه‌های استاد دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی دربارۀ رابطۀ علم و عبادت، رابطه شب قدر با ولایت حضرت امیرالمومنین(ع)، قدرِ «شب» و شبِ قدر و ارتباط آن با روابط اجتماعی و حق‌الناس، چیستی زمان و مکان، وابستگی و وارستگی و راه رسیدن به معرفت آشنا می‌شویم و در حقیقت این اثر درباره اهمیت ماه مبارک رمضان و اسرار عبادت از نگاه نهج البلاغه مولای متقیان علی (ع) سخن می‌گوید.
از ویژگی‌های بارز این مجموعه، بیان مطالب عمیق حکمی و عرفانی در قالب الفاظ و اصطلاحات روشن برای فهم دقیق مطلب برای اغلب مردم است.
چاپ دوم این کتاب با تحقیق و تدوین دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی در 130 صفحه  به قیمت 6 هزار تومان در انتشارات سروش منتشر و در نمایندگی‌های انتشارات سروش و کتابفروشی‌های معتبر قابل تهیه است.


منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین