عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۰۹۶
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
عضو خبرگان رهبری تبیین کرد
استاد حوزه علمیه خوزستان، با تاکید بر بازنگری نسبت به آداب روزه داری صحیح، تصریح کرد: پرخوری در ماه مبارک رمضان تقوا حاصل نمی کند.
عقیق: آیت الله سید علی شفیعی، در سلسله جلسات درس اخلاق ماه مبارک رمضان با اشاره به آیه ۱۸۳ سوره بقره مبنی بر « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» اظهار داشت: باید خدا را شاکر باشیم که سالی دیگر توفیق روزه داری و بندگی را به ما عنایت فرمود.

وی با بیان این که ماه رمضان جایگاه و منزلت والایی دارد و به سادگی نمی توان آن را توصیف کرد، اظهار داشت: پیرامون ماه رمضان هر چه قدر سخن گفته شود قطره ای در دریای بیکران است؛ چرا که این ماه در عالم آفرینش دارای اثرات و برکات فراوانی است.

آیت الله شفیعی با بیان این که انسان اگر با غفلت از ماه رمضان عبور کند به خودش ضرر و زیان رسانده، گفت: روزه بر مسلمانان همچون نسل های گذشته واجب شده و روزه داری از شروط ایمان به خدا تلقی می شود.

نزول کتب آسمانی در ماه رمضان

عضو خبرگان رهبری با اشاره به نزول کتب الهی در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: صحف ابراهیم در سومین روز از ماه رمضان، تورات حضرت موسی(ع) در ششمین روز، انجیل حضرت عیسی در دوازدهمین روز و زبور حضرت داوود در هجدهمین روز از ماه مبارک رمضان نازل شدند.

آیت الله شفیعی با بیان این که نباید در روزه داری تنها به نخوردن و نیاشامیدن اکتفا کرد، گفت: مؤمنان باید ابعاد و جوانب معنوی ماه مبارک رمضان را نیز رعایت کنند و چشم و گوش تمامی اعضای خود را از گناه دور نگاه دارند.

وی با بیان این که روزه ای که همراه با دروغ، غیبت و نگاه حرام باشد، روزه نیست اظهار داشت: در قرآن آمده؛ ای کسانی که ایمان آورده اید روزه بگیرید امید است که این روزه شما را به تقوا نزدیک کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حصول تقوا را در دستان خود انسان دانست و افزود: تقوا تنها با نخوردن و نیاشامیدن حاصل نمی شود، بلکه باید از گناه دور بود تا طعم شیرین تقوا را چشید.

آیت الله شفیعی با بیان این که تقوا نیاز به اراده، ترک گناه و انجام طاعات و عبادات دارد، اظهار داشت: عده ای روزه را تنها خوردن طعام به صورت دو وعده در روز قلمداد می کنند و در آن دو وعده بیشتر از روز های عادی غذا می خورند که این باوری اشتباه است.

وی با بیان این که کمتر خوردن و آشامیدن سبب می شود بار معده سبک شود، گفت: خداوند در قرآن همه انسان ها را در روزه داری یکسان دانسته جز آن افرادی که پروردگار در قرآن مستثنی کرده است.

بازنگری نسبت به آداب صحیح روزه داری

استاد حوزه علمیه خوزستان، با تاکید بر بازنگری نسبت به آداب روزه داری تصریح کرد: پرخوری در ماه رمضان تقوا حاصل نمی کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که هنگامی که معده یک روز خالی بوده، نباید آن را با غذاهای سنگین پر کرد، اظهار داشت: عده ای به اشتباه پس از اذان مغرب اقدام به خوردن غذاهای سنگین می کنند که این امر اشتباه و نادرست است؛ بلکه باید ابتدا غذای سبک خورد.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین