عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۰۵۷
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۱
استاد دانشگاه امام صادق(ع):
استاد دانشگاه امام صادق(ع) گفت: براساس چند مدت تجربه‌ای که به عنوان امام جماعت مسجدی در تهران داشتم متوجه شدم که نظارت مردم بر رفتار و گفتار امام جماعت بسیار ذره‌بینی و دقیق است، حتی گاهی این امر مرا بسیار شگفت‌زده می‌کرد.
عقیق:حجت‌الاسلام محسن الویری، مسئول گروه تاریخ و فرهنگ دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات با اشاره به رغبت کم جوانان به حضور در مساجد در این برهه تاریخی گفت: متأسفانه این اتفاق افتاده و بسیاری از کسانی که حتی دوست دارند به مساجد بروند کمتر در مساجد حضور می‌یابند، علت هم زیاد است که یکی از آنها سیاست زدگی برخی مساجد و ائمه جماعات است.

حجت‌الاسلام الویری با اشاره به اینکه با جنبه سیاست زدگی امامان جماعت و مساجد باید مقابله کرد، درباره وضعیت مساجد در کشور براساس تراکم جمعیت گفت: بنده چند سالی است که در تهران زندگی نمی‌کنم و قم هستم بنابراین اطلاع دقیقی از وضعیت مساجد تهران ندارم اما این را قبول دارم که در برخی مناطق وضعیت مساجد به لحاظ تعدادی مناسب نیست.

وی یادآور شد: مساجد در گذشته تمدنی ما چند دسته هستند نخست مساجد محلی و بعد مساجد در مناطق و همینطور مساجد جامع که مساجد نوع اول در مکان‌های خیلی کوچک محلات دارای کاربردهای فراوان هستند، دسترسی به این مساجد زیاد است و مساجد مناطق در بعد وسیع تر و مساجد جامع نیز در سطح شهر هستند بنابراین به اعتبار سابقه تمدنی الان تعداد مساجد در برخی مناطق خوب نیست بر این اساس که برخی مساجد با استانداردهایی چون داشتن پارکینگ، مهد کودک، موقوفه و ... باید دقیق تر بررسی شوند.

وی با اشاره به اینکه چند سالی امام جماعت یکی از مناطق تهران بوده است، گفت: طبق تجربیاتی که در مدت امامت جماعت داشتم این نکته را متوجه شدم که نظارت مردم به صورت ذره‌بینی در اعمال امام جماعت بسیار زیاد است، حتی این مسئله گاهی برای من شگفتی ایجاد می‌کرد.

الویری اظهار داشت: به طور مثال خاطرم است یک مرتبه که یکی از مردم محل نزد من آمدند و بسیار از من تعریف و تمجید کردند. گفتم شما از من چه دیده‌اید که این اندازه مورد لطف شما قرار گرفته‌ام؟ ایشان گفتند که شما کفش‌هایتان را با خودتان در مسجد نمی‌آورید و جلوی سجاده نمی‌گذارید و در جاکفشی قرار می‌دهید! ببینید که چه اندازه این مردم دقیق هستند و به مسائل ریز و رفتارهای امامان جماعت توجه می‌کنند، تا این حد که ریزترین مسائل را در نظر می‌گیرند و برایشان با اهمیت است.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین