عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۵۹۵
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
«محمدعلی چوهدری» کم‌سن‌ترین نقاش جهان اسلام با اثری از قصه شاهنامه فردوسی در نمایشگاه شروه حضور پیدا کرد.

عقیق:نمایشگاه سومین جشنواره نقاشی و مجسمه «جایزه شروه» از روز گذشته با نمایش بیش از 250 اثر نقاشی و مجسمه در گروه سنی کودکان و بزرگسالان با محوریت شاهنامه فردوسی در  مؤسسه فرهنگی هنری صبا برپا شده است.

 

در بین آثار این نمایشگاه، اثر نقاش هشت ساله «محمدعلی چوهدری» به عنوان کم سن و سال‌ترین نقاش جهان اسلام دیده می‌شود که وی در این اثر نبرد رستم با اکوان دیو را به تصویر کشیده است.

در این تابلو تمام قصه این نبرد از جمله فیل سفید، بدن آتشین دیو، گورخر طلایی رنگ، رخش و شمشیر سهراب را در بر می‌گیرد. 

 

مادر محمدعلی چوهدری درباره آثار شاهنامه‌ای فرزندش گفت: خواندن شاهنامه فردوسی یکی از برنامه‌های خانوادگی ما است که قصه‌های شاهنامه را هم به زبانی ساده برای فرزندان‌مان می‌گوییم.

وی ادامه داد: تاکنون محمدعلی قصه‌هایی با موضوعات خوان هفتم و سوم هفت خوان رستم، سیاوش در آتش، سیمرغ، ضحاک و کیکاووس را نقاشی کرده است. بعد از اعلام فراخوان سومین جشنواره «شروه» با موضوع شاهنامه فردوسی، قصه جنگ رستم با اکوان دیو را برای پسرم خواندیم و او هم طی یک ماه و نیم نقاشی این نبرد را آماده کرد.

بر اساس این گزارش، «محمدعلی چوهدری» کم سن و سال‌ترین نقاش جهان اسلام است که در مشهد مقدس زندگی می‌کند؛ مادر او ایرانی و پدرش پاکستانی است. این نخبه نقاش جهان اسلام از سه سالگی بدون اینکه آموزش خاصی دیده باشد، شروع به کشیدن نقاشی کرده و دارای سبک منحصر به فردی است.

فلسطین به عنوان مسئله مهم جهان اسلام، قصه‌های قرآنی، روایت‌هایی از زندگی ائمه معصومین علیهم السلام، قصه‌های شاهنامه و برخی از مسائل مهم اجتماعی از جمله محورهای موضوع نقاشی محمد علی بوده است.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین