عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۵۲۳
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
مدیرعامل برج میلاد تهران ضمن تشریح ویژه برنامه‌های جشنواره رمضانی "شهرخدا" گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های مختلف این ماه برای شهروندان و بازدیدکنندگان برج میلاد تهران برپا می‌شود که از جمله آنها می توان به برپایی چهار محله با برنامه‌های مختلف، افطاری ایتام، برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی، احیای سنن و فرهنگ اقوام مختلف در ماه رمضان و ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و تفریحی اشاره کرد.
عقیق:علیرضا شریفی با اعلام این خبر گفت: جشنواره رمضانی "شهرخدا" از 28 خرداد ماه و همزمان با آغاز ماه برکت کار خود را شروع می کند. این جشنواره به مدت یک ماه میزبان شهروندان و بازدیدکنندگان برج میلاد تهران خواهد بود.
مدیرعامل برج میلاد تهران با بیان اینکه این دوره از جشنواره در فضایی به وسعت 20 هزار مترمربع از محوطه و فضای برج میلاد تهران برگزار می شود، تصریح کرد: شکل و شمایل این دوره از جشنواره رمضان متفاوت از دوره های قبل خواهد بود، بگونه‌ای که در برنامه ریزی‌های انجام شده قرار بر این است که چهار محله طهرون، کودک، زندگی و سلامت برپا شود.
شریفی ادامه داد: در هر محله غرفه‌های مختلفی راه اندازی می شود که در محله زندگی غرفه‌های رسم زندگی، مینی مال زندگی من، کارگاه خانواده، نمایشگاه کتاب زندگی، مشاوره خانواده، باشگاه همسران جوان تهران راه اندازی می شود.
وی با اشاره به اینکه محله سلامتی با هدف توجه به سلامت شهروندان و زندگی سالم برپا می شود، گفت: در این محله غرفه‌های طب سنتی، مشاوره تغذیه، رایحه درمانی، عسل درمانی، فروش گیاهان دارویی، حجامت، و نمایشگاه کتاب سلامت برپا می شود.
مدیرعامل برج میلاد تهران درباره محله کودک نیز افزود: این محله با هدف زنده نگه داشتن شعار "شهر دوستدار کودک" راه اندازی می شود و رویکرد اصلی در این محله تحقق شعار "آسمان آبی، زمین پاک" است. به همین منظور 300 مترمربع از فضای جشنواره را به پارک ترافیک کودکان اختصاص داده ایم که در این پارک کودکان با قوانین راهنمایی و رانندگی، رانندگی بین خطوط و ... آشنا شوند.
وی تصریح کرد: راه اندازی غرفه‌های بازی فکری، کارگاه نانوایی، نجاری، نقاشی رولی، آموزش امور بانکی، ساخت عروسک با مواد بازیافتی، نقاشی قصه های قرآنی، بادکنک اشکال، کارگاه سفال، شابلون و غرفه فروش کتاب های کودک و کتابخانه از دیگر برنامه‌های ما در محله کودک است.
مدیرعامل برج میلاد تهران با اشاره به ویژه برنامه های مختلف هنری در محله طهرون گفت: این محله با هدف حفظ، مداومت و تعامل میان سنت ها و آیین های ایرانی و شعائر اسلامی در فضای روحانی و مفرح ماه مبارک رمضان راه اندازی می شود.
به گفته شریفی، در محله طهرون قرار است آیین های نمایشی و برنامه هایی همچون موسیقی زورخانه، مرثیه خوانی، پرده خوانی، شاهنامه خوانی، مناجات خوانی و ... در قالب نمایش ویژه "ترنا" اجرا شود.
وی توضیحات خود را اینگونه تکمیل کرد: ترنا بازی نام یک بازی کهن تهران است که تا چندی پیش در ایران رواج عمومی داشت و در فرهنگ ایرانی و ادبیات فارسی به بازی میر و وزیر شهرت یافته است. در ترنا تک گویی بر مبنای گفت و شنود است و هر آنچه که حاکم حکم می کند باید اجرا شود. ترنا اجرای نمایش ویژه در قهوه خانه های طهران قدیم در ماه مبارک رمضان بوده است که متاسفانه با گذشت زمان به فراموشی سپرده شده و امروز در تلاش هستیم تا این آیین سنتی را برای نسل جدید احیا کنیم. نکته جالب توجه در اجرای نمایش ترنا آن است که تعدادی از تماشاگران نیز خود به اجرای نمایش می پردازند و در این میان به دستور مرشد قهوه خانه، چای به مهمانان داده می شود.
مدیرعامل برج میلاد تهران همچنین به برخوانی ویژه هنرمندان شاخص سینما و تئاتر در محله طهرون اشاره کرد و گفت: همزمان با اجرای نمایشی "ترنا" هنرمندان شاخص سینما و تئاتر مناجات خوانی پیرامون ایام ماه مبارک و نیایش پروردگار می پردازند.
وی همچنین از اجرای نمایش ویژه "توبه نمی کنم" اشاره کرد و افزود: این نمایش به نویسندگی و کارگردانی سید جواد هاشمی است که از ششم تیرماه تا 15 تیرماه در سالن اصلی مرکز همایش های برج میلاد تهران اجرا می شود.
شریفی همچنین از راه اندازی سرای تفریحات و سرگرمی برای کودکان خبر داد و گفت: به غیر از محله کودک، سرای ویژه ای نیز برای بازی و سرگرمی و تفریح در نظر گرفته شده است که در این سرا علاقه مندان می‌توانند از خدمات و امکانات ویژه ورزشی همچون پینگ پونگ، فوتبال دستی، ایرهاکی، ترنادو، دارت و ... استفاده کنند.
برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی از دیگر بخش‌های جشنواره رمضانی است که مدیرعامل برج میلاد تهران به آن اشاره کرد و گفت: در این بخش کتاب، نرم افزارهای فرهنگی مختلف با محوریت قرآن کریم و نهج البلاغه به مخاطبان ارائه می شود.
مدیرعامل برج میلاد تهران همچنین از برپایی کارگاه استهلال ماه رمضان و شوال بر فراز برج میلاد تهران خبر داد و گفت: به روال سالهای گذشته رویت ماه رمضان و شوال بر فراز برج میلاد تهران و با حضور متخصصان و منجمان شاخص کشور برگزار می شود. رویت ماه رمضان 27 خرداد ماه و رویت ماه شوال 25 و 26 تیرماه در تراز 292 برج میلاد تهران خواهد بود. هچنین علاقه مندان به علم نجوم و رصد هلال ماه می توانند به صورت رایگان از تلسکوپ های برج میلاد تهران ماه رمضان و شوال را رویت کنند.
شریفی تصریح کرد: در جشنواره شهر خدا جام رمضان بازی های رایانه‌ای در برج میلاد تهران برگزار می شود.
وی ادامه داد: مرحله نخست لیگ بازیهای رایانه‌ای ایران نیز به میزبانی برج میلاد تهران، در اردیبهشت ماه برگزار شد و نفرات برتر ایران در بازیهای فوتبالی در این مرحله مشخص شدند.
مدیرعامل برج میلاد تهران همچنین از ختم قرآن توسط شهروندان خبر داد و گفت: یکی از کارهای ویژه امسال جشنواره، ختم قرآن شهروندان در برج میلاد تهران است. در این طرح هر صفحه از قرآن مجید لمینیت می شود و شهروندان در صورت تمایل می توانند یک برگ از این قرآن های لمینیت شده را دریافت کنند و آن یک صفحه را در طول حضورشان در جشنواره رمضانی قرائت کنند؛ در این روش با مشارکت شهروندان در هر روز از ماه مبارک رمضان چندین بار قرآن کریم ختم می شود.
شریفی یکی دیگر از برنامه‌های جشنواره رمضانی "شهر خدا" را افطاری ایتام عنوان کرد و گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و به همت انجمن های خیریه هر شب 300 نفر از کودکان ایتام از یادمان ملی ایرانیان رایگان بازدید کرده و پس از آن سفره افطاری برای آنها پهن می شود.
وی همچنین از برگزاری شب شعر همزمان با شب شهادت حضرت خدیجه (س) خبر داد و افزود: این مراسم پنجم تیرماه با حضور شعرای برتر کشور در سالن اصلی مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار می شود.
مدیرعامل برج میلاد تهران همچنین از برگزاری ویژه برنامه "رمضان میراث مسلمانان" در بخش بین الملل خبر داد و گفت: در این بخش زنان سفرای کشورهای اسلامی با هدف ترویج فرهنگ و سنتهای کشورهای خود در ماه مبارک رمضان غذاهای اصیل کشورهای اسلامی همچون پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، مالزی و ... را تدارک دیده و سفره افطاری کشور خود را در روز 13 تیرماه در بلندترین سازه مخابراتی کشور پهن می کنند تا شهروندان تهرانی با آداب و سنن سایر کشورهای مسلمان در ماه مبارک رمضان آشنا شوند.
شریفی در پایان ضمن دعوت از عموم شهروندان گفت: جشنواره رمضانی "شهرخدا" از 28 خرداد ماه از ساعت 18 تا 2 بامداد در برج میلاد تهران برگزار می شود و این جشنواره تا 26 تیرماه ادامه دارد.



منبع:ایسنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین