عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۴۲
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰
حجت الاسلام جاودان گفت: از وظایف انسان این است که در برابر غیبت دفاع کند اگر دفاعش فایده نداشت مجلس را به هم بزند و خارج شود نه این که دفاع نکرده برود و نه آن که دفاع کند و بماند.
عقیق: حجت الاسلام جاودان، استاد اخلاق حوزه علمیه در جلسه درس اخلاق با اشاره به این که راه کسب عزت نزدیک شدن به بارگاه الهی با عمل صالح است گفت: عزت و عظمتی که از این راه به دست بیاید ابدی است و هرگز نمی‌شکند.
 
وی در ادامه با نقل خاطره‌ای از آیت‌الله حق‌شناس اظهار داشت: ایشان می‌گفت من در مجلسی بودم که حاضران از همه طرف به حضرت امام(ره) حمله می‌کردند و از ایشان غیبت می‌کردند من هم از حضرت امام(ع) دفاع می‌کردم. شب حضرت امام حسین(ع) را در خواب دیدم که فرمودند چرا به آن مجلس رفتی و در آن مجلس نشستی؟ من گفتم: دفاع می کردم. گفتند: دفاعت اثر داشت؟ گفتم نه. گفتند پس چرا نشستی؟ باید مجلس را به هم می زدی و خارج می‌شدی.
 
حجت الاسلام والمسلمین جاودان بیان داشت: از وظایف انسان این است که در برابر غیبت دفاع کند. اگر دفاعش فایده نداشت مجلس را به هم بزند و خارج شود نه این که دفاع نکرده برود و نه آن که دفاع کند و بماند.
 
وی اظهار داشت: کار مومن باید به گونه‌ای باشد که بتواند جواب دهد. انسان اگر توانست از پایگاه موجود زنده به پایگاه انسانی قدم بگذارد «یصلح لکم اعمالکم» آنگاه خداوند نماز و بقیه اعمال ما را اصلاح می‌کند.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان گفت: تا مدیریت زندگی دست آدم نیفتد مدیریت نگاه‌ها، حرف‌ها و لقمه‌هایی که بر می‌دارد درست نمی‌شود.

منبع: رسا
211001

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین