عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۲۷۱
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱

عقیق: حاج حسین سازور متولد سال 1339 شمسی در تهران است. کودکی و نوجوانی خود را در محله غیاثی پشت سر گذاشته است. جوانی اش به رزمندگی در جبهه های دفاع مقدس سپری شده و مدتی هم از همراهان شهید رجایی بود. او که از شاگردان حاج منصور ارضی است، برای بسیاری از مداحان جوان حکم استادی را دارد.

او درباره نسبت سیاست با مداحی اهل بیت علیهم السلام می گوید: «امام خمینی(ره) فرمود: والله تمام اسلام سیاسی است. وقتی امام این چنین با قسم جلاله تاکید می کنند پس در همه جا سیاست هست. آیا مداحی جزء اسلام نیست؟ امام حسین(ع) جزء اسلام نیست؟ چه کسی گفته که در مداحی سیاست نیست، یعنی ما فقط مداحی کنیم و دزدها، جنایت کاران، استکبار و خبیث های عالم که در حال چپاول مسلمانان شیعه هستند نیز علیه دین شمشیر ببندند. نمی شود که ما بخوانیم و آنها هم جنایتشان را بکنند، اگر این طور است پس چرا حضرت امام حسین(ع) از مدینه به کربلا آمد و چرا در همان مدینه نماند؟ برای چه خانواده حضرت به اسارت رفته و همه اهل بیت(ع) امام کشته شدند؟ برای چه به این مصیبت عظما گرفتار شدند؟ برای اینکه اینها همه مربوط به مسائل روز آن زمان بوده که امام حسین(ع) به آن بی تفاوت نبوده است. پس سیاست از مداحی جدا نیست. چون از مسائل روز است و نباید از آن غافل شد.»

 از کلام خودش

حاج حسین سازور درباره فعالیت مداحی اش می گوید: «ما هفت برادر هستیم که فقط بنده به این حیطه وارد شده ام. منزل ما در خیابان غیاثی حوالی میدان خراسان بود. آن زمان حضرت آیت الله شهید سعیدی روحانی مسجد موسی بن جعفر(ع) در محله ما بود که محرم ها به منزل ما برای روضه خوانی می آمد، من آن موقع حدود ده سال داشتم که با هفت هشت نفر دیگر در خانه خودمان مراسم عزاداری برپا کرده بودیم. بعدها که بزرگ تر شدیم این جلسات هم بیشتر شد و در همان محله حسینیه ای برپا کردیم که هر شب جمعه مراسم هیئت هفتگی برقرار بود تا اینکه انقلاب شد و بعد هم به برکت انقلاب اسلامی برنامه ها و مناسبت ها وسعت بیشتری پیدا کرد.»

 جلسات

هیئت هایی مانند موج الحسین(ع)، بیت الشهداء، محبان المرتضی، بیت الرضوان علی بن موسی الرضا (ع) و مسجد موسی بن جعفر(ع) شاهد حضور و مستمع نوای این ذاکر اهل بیت علیهم السلام هستند.



برای دسترسی به مطالب مرتبط با حاج حسین سازور در سایت عقیق اینجا را کلیک کنید

برای دسترسی به آرشیو کامل مداحی‌های حاج حسین سازور و دانلود مداحی‌های ایشان، اینجا را کلیک کنید.

برای دیدن کلیپ های تصویری حاج حسین سازور در tv.aghigh.ir اینجا را کلیک کنید

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین