عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۲۷
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۳
حضرت آیت الله نوری همدانی با تجلیل از خدمات آیت الله خوشوقت از آن مرحوم به عنوان عالمی مبارز و خوش فکر یاد کرد.
عقیق: حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، ارتحال حضرت آیت الله خوشوقت را تسلیت گفت.
 
وی افزود: آیت الله خوشوقت از علمای مبارز و خوش فکر بودند، امیدواریم خداوند تبارک و تعالی بر علو درجات ایشان بیفزاید و به بازماندگان ایشان صبر و اجر جزیل عنایت بفرماید.
این مرجع تقلید شیعه هراسی را توطئه استکبار جهانی دانست و کشتار شیعیان پاکستان در شهر کویته و سکوت سازمان های بین المللی و مدعیان حقوق بشر در قبال این جنایات را محکوم کرد.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که یکی از مشکلات عمده پاکستانی ها زیر سلطه بودن دولتمردان شان است، گفت: پاکستان جمعیت بسیار زیادی دارد و شیعیان با صفایی در آنجا زندگی می کنند، اما دولت شان زیر نظر استکبار است به همین هر از چند گاهی شاهد اتفاقات و حوادث تروریستی ناگواری در این کشور هستیم.
 
این مرجع تقلید تاکید کرد: مستکبران جهانی و دست نشاندگان آنان وهابیت را تقویت و حمایت مالی می کنند تا کشتار و جنایت راه بیندازند و با دست زدن به اقدامات انتحاری مردم بیگناه را به خاک و خون بکشند.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی ایجاد تفرقه را توطئه همیشگی استکبار دانست و گفت:‌ ما از جریان کویته و کشتار شیعیان ابراز تاسف و این جنایت را محکوم و تاکید می کنیم مردم این کشور باید در مقابل وهابیت و استکبار قیام و حرکت کنند.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود رفتار دوگانه سازمان های بین المللی و کشورهای مدعی حقوق بشر در قبال تحولات سوریه و بحرین را محکوم کرد و گفت: آل خلیفه حاکم بحرین نوکر آمریکا و استکبار جهانی است؛ این بدبخت ها باید بدانند کشورهای استکباری تا زمانی حامی آنان هستند که بدانند حیات و عمرشان باقی است، اما به محض این که رفتنی شدند دست از حمایت آنها برخواهند داشت.
وی در ادامه با اشاره به پاسخ مصری ها به نامه اعلام آمادگی شماری از نخبگان ایران برای کمک به مصر و استفاده مصری ها از تجارب انقلاب اسلامی، گفت: متاسفانه این اقدام بدون مشورت صورت گرفت و مصری ها نیز جواب سر بالا و اهانت آمیزی نوشته اند.
این مرجع تقلید گفت: ما رهبری با قدرت، عظمت، با تدبیر و شهامت همچون حضرت آیت الله خامنه ای داریم و شما اگر می خواهید کاری به نام ایران انجام دهید باید با مشورت ایشان انجام دهید.
حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) به تبیین فضائل و مناقب این بانوی بزرگوار پرداخت و بر ضرورت عمل به آموزه های اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تاکید کرد./924/پ202/ج


منبع:رسا
211001

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین