عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۲۳۷
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۷
در محضر استاد/
حضرت آیت الله قاضی برای استفاده بهتر از ماه رجب، شعبان و به خصوص ماه مبارک رمضان توصیه های اخلاقی و رفتاری و اعمال عبادی بیان داشته‌اند.
عقیق:حضرت آیت الله قاضی برای استفاده بهتر از ماه رجب، شعبان و به خصوص ماه مبارک رمضان توصیه های اخلاقی و رفتاری و اعمال عبادی بیان داشته‌اند.
در بخشی از فرمایشات این عالم بزرگوار آمده است:
- نمازهای واجب خود را با نوافل آن که مجموعاً پنجاه و یک رکعت است، در بهترین اوقاتشان انجام دهید. چنانچه مشاغل و گرفتاری‌های دنیا مانع انجام نوافل می‌شود؛ حتماً نافلهٔ ظهر را بجا آورید و نماز ظهر را هم در وقت فضیلت بخوانید که در قرآن بسیار بر آن تأکید شده و مراد از «صلوة وُسطی» همان نماز ظهر است.
- به انجام دادن اذکار ملتزم و متعهد باشید و در حد توان به گفتن ذکر یونسیّه در سجده مداومت داشته باشید: «لا إلهَ إلا أنتَ سُبحانکَ إنی کُنْتُ مِن الظالمین»
- پس از نمازهای واجب خود هیچ گاه تسبیحات حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را ترک نکنید، زیرا این تسبیحات، یکی از انواع «ذکر کبیر» شمرده شده است.
- تلاش کنید به زیارت مشاهد مشرفهٔ اهل‌البیت (علیهم‌السلام) و حضور در مساجد معظمه و بطور کلی هر مسجدی از مساجد! زیرا مؤمن در مسجد، همانند ماهی است در آب دریا!
- از نافله شب غفلت نکنید. کسانی که قصد رسیدن به مرتبه‌ای از مراتب کمال را داشته‌اند با شب زنده داری و انجام نوافل آن موفق به این کمالات شده‌اند و ما هیچ گاه ندیده و نشنیده‌ایم که کسی به یک مرحله و مرتبه ای از کمال راه یافته باشد مگر به واسطهٔ بر پاداری نماز شب.
- تا می‌توانید در شب‌ها قرائت قرآن کنید، چرا که قرائت قرآن شراب مؤمنین است.
- هر روز و در همهٔ اوقات و قنوت نمازها برای فرج حضرت صاحب‌الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دعا کنید.
- یکی دیگر از وظائف لازم و مهم، قرائت زیارت جامعه معروف به «جامعهٔ کبیره» در روز جمعه است.
- تا می‌توانید بسیار به دیدار و زیارت برادران نیکوکار خود بشتابید، چرا که به راستی آن‌ها برادرانی هستند که همراه انسان هستند و با رفاقت خود، آدمی را از تنگناها عبور می‌دهند.
- به زیارت اهل قبور ملتزم باشید و در صورت توان هفته ای یک‌بار به زیارت اموات و گذشتگان بروید.



منبع:افسران
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین