عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۲۳۳
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹
پژوهشگر عراقي در ديدار حجت‌الاسلام نجفي روحاني مطرح كرد؛
سيد سلمان هادي آل طعمه، محقق و پژوهشگر عراقي با نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري در عراق ديدار و گفت و گو كرد و در اين ديدار از انتشار كتاب جديد خود خبر داد و اظهار داشت:در حاضر به نگارش كتابي درباره «حوزه علميه كربلاء» مشغول هستم و به‌زودي از اين كتاب به عنوان رساله دكترا دردانشگاه اسلامي بيروت دفاع خواهم كرد.
عقیق:سيد سلمان هادي آل طعمه، محقق و پژوهشگر عراقي با نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري در عراق ديدار و گفت و گو كرد.
در اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، ضمن ارايه گزارشي از فعاليت‌ها و برنامه‌هاي فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق، گفت: طبق برنامه‌ريزي صورت گرفته، در حال حاضر زايران ايراني تنها سه روز را در كربلا اقامت دارند؛ از اين‌رو بايد براي همين حضور اندك هم برنامه‌ريزي درست و دقيقي صورت گيرد.
وي با بيان اينكه جهت حضور زايران در اماكن ديني و مذهبي در عراق برنامه‌‌ريزي‌هاي زيادي صورت گرفته است، اظهار داشت: بايد اين برنامه‌ريزي‌ها به روز رساني شود و تنها زايران را به اماكن متقن جهت بازديد و زيارت هدايت كرد تا در مدت حضورشان معرفتشان نسبت به ائمه اطهار عليهم‌السلام بيشتر شود.
همچنين آل طعمه در اين ديدار با بيان اينكه بيش از ۱۰۰ جلد كتاب درباره كربلا و كربلاشناسي نگاشته است ، گفت: شماري از آثار من از سوي موسسه مشعر به فارسي ترجمه و منتشر شده است.
وي افزود: اين آثار بر كربلا‌شناسي متمركز است و از جمله آنها مي‌توان به تراث كربلاء، كربلا و حرم‌هاي مطهر، مخطوطات كربلاء، دليل كربلاء المقدسه، صحافه كربلاء، سيد شهاب الدين مرعشي و. . اشاره كرد.
اين پژوهشگر عراقي كتاب «تراث كربلا» را يكي از مهم‌ترين آثار خود دانست و گفت: اين كتاب به تاريخ شهر كربلا، مدارس علميه و خانواده‌هاي مشهور آن مي‌پردازد و درسال ۱۹۶۴ ميلادي توسط «مؤسسه اعلمي» در كربلا چاپ و اخيراً چاپ چهارم آن توسط مشعر منتشر شد.
آل طعمه بيان داشت: در حاضر به نگارش كتابي درباره «حوزه علميه كربلاء» مشغول هستم و به‌زودي از اين كتاب به عنوان رساله دكترا دردانشگاه اسلامي بيروت دفاع خواهم كرد.
وي در اين ديدار به بيان برخي مقام‌هاي كربلا و مصادر آن پرداخت.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین