عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۲۲۵
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶
كميته مركزي حج عربستان در نشستي با اعلام تعداد عمره گزاران از ابتداي موسم عمره بر جلوگيري از ورودحجاج بدون مجوز تاكيد كرد.
عقیق: به نقل از البلاد، كميته مركزي حج عربستان نشستي به رياست خالد الفيصل مشاور شاه سعودي و امير مكه و رئيس اين كميته برگزار كرد كه طي آن گزارش عيسي بن محمد رواس معاون امور عمره وزارت حج درباره وضع موسم عمره قرائت و بررسي شد.
بر اساس اين گزارش، تعداد كل رواديد صادره براي عمره از ابتدا تا كنون به حدود پنج ميليون و چهارصد هزار رواديد رسيده است و تعداد عمره گزاراني كه از ابتداي موسم وارد شده اند به بيش از چهار ميليون و نهصد ميليون نفر رسيده است.
از اين تعداد، سه ميليون و دويست هزار نفر از طريق فرودگاه ملك عبدالعزيز جده و يك ميليون و ۲۳ هزار نفر از طريق فرودگاه محمد بن عبدالعزيز مدينه منوره و بقيه از طريق گذرگاه‌هاي مختلف وارد عربستان شده اند.
همچنين در اين نشست، مسئولان اداره حرمين شريفين گزارشي از فعاليت‌هاي خود در موسم عمره و عمره موسم ماه رمضان ارائه كردند.
همچنين دبير كميته مركزي حج و دبير شوراي عالي نظارت بر جابجايي حجاج در اين نشست، به تدابير و اقدامات مربوط به نقل عمره گزاران و نمازگزاران از مسجدالحرام به محل‌هاي اقامت و بالعكس اشاره كرد و گفت: هدف از اين طرح، انتقال امن ۲۵ ميليون نفر به مسجدالحرام و بالعكس و كاهش فشار بر منطقه مركزي است.
به گفته صلاح صقر، با اجراي اين طرح فشار بر منطقه مركزي اطراف مسجدالحرام كه شاهد شش ميليون خودرو است، كاهش مي‌يابد.
اين طرح شامل استفاده از اتوبوس‌هاي عادي با ظرفيت حمل بالا و خودروهاي برقي و تامين ۱۵۰۰دستگاه اتوبوس براي جابجايي عمره گزاران در خلال ماه مبارك رمضان است.
در نشست كميته مركزي حج عربستان همچنين طرح‌هاي اداره مركزي و پيشنهاد توسعه طرح اسكان و تغذيه در مشاعر مقدسه بررسي شد.
توصيه هايي در اين نشست مطرح شد: همچون افزايش تلاشها براي اطلاع رساني به زبانهاي مختلف براي جلوگيري از نفوذ افراد فاقد مجوز به مشاعر مقدسه و همچنين تشديد نظارت و منع ورود افراد فاقد مجوز به ورودي‌هاي مكه و افزايش تلاشها براي پيگيري اين موضوع از خروجي‌هاي شهرهاي منتهي به مكه مكرمه و اعمال مجازات مصوب در حق متخلفان.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین