عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۲۱۸
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
امام جمعه موقت تهران:
آیت‌الله موحدی کرمانی می‌گوید:امام جماعت به جوانان در مسجد میدان دهد تا آن‌ها سؤالاتشان را بپرسند و او هم جواب قانع‌کننده‌ای داشته باشد، اگر جواب روشنی ندارد، بگوید فکر و تحقیق کنم تا فردا جواب شما را می‌دهم،‌ هیچ اشکالی ندارد.
عقیق:آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی نائب رئیس دوم مجلس خبرگان رهبری درباره نقش ائمه جماعات در جذب جوانان به مسجد گفت: امام جماعت مسجد اول باید بداند چه مسئولیتی دارد، طبیعی است هر کس در نظام است، باید احساس کند که وظیفه‌اش نسبت به نظام چیست، معلم، استاندار، نماینده مجلس، ائمه جماعت و غیره، همه و همه باید فکر کنند که وظیفه او چیست؟

وی افزود: امام جماعت باید بداند که مأموریتش چیست و خدا از او چه چیزی می‌خواهد و به دنبال آن بداند هدایت مجموعه مسجد بر عهده اوست، بنابراین اول مأموین را هدایت و ارشاد کند، سپس اگر سؤال عقیدتی داشتند را حل کند یا در مسائل سیاسی که ابهام دارند، ابهام‌ آن‌ها را بر طرف کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ائمه جماعات باید با حوصله به سؤال مردم پاسخ دهند، اظهار داشت: با حوصله به سؤال‌ها جواب دهد و جوانان را جذب کند، البته باید همه جذب مسجد شوند، اما بالاخص جوانان که مدیریت آینده کشور را بر عهده دارند، باید هوای آن‌ها را داشته باشند.

وی ادامه داد: امام جماعت به جوانان در محیط مسجد میدان دهد تا آن‌ها سؤالاتشان را بپرسند و او هم جواب قانع‌کننده‌ای داشته باشد، اگر احیاناً جواب روشنی ندارد، بگوید فکر و تحقیق کنم تا فردا جواب شما را می‌دهم،‌ هیچ اشکالی ندارد، زیرا هیچ کدام از روحانیون ادعا ندارند که همه چیز را می‌دانند.‌

آیت‌‌الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: ائمه جماعات توجه کنند در چه زمانی قرار گرفته‌اند، زمان را بشناسند، قطعاً جوانان تشنه مباحث اخلاقی هستند، همین طور بسیاری از جوانان نسبت به مسائل سیاسی اجحاف و احاطه ندارند و این وظیفه امام جماعت است که این روشنگری‌ها را داشته باشد، زیرا افرادی ممکن است در این زمینه برداشت‌های اشتباهی داشته باشند، بنابراین ائمه جماعات با بیانات گرم خود می‌توانند با جوانان ارتباط برقرار کنند و راه صحیح را در پیش‌روی آن‌ها قرار دهند.

وی درباره نقش مساجد در تحقق همدلی و همزبانی میان مردم و مسئولان گفت: همدلی و همزبانی مسأله ساده‌ای نیست، مسأله عمیق و پیچیدگی است، دل‌ها را اگر انسان بخواهد جمع کند، خیلی زحمت دارد، دل‌ها دست خدا است و چیزی که دل‌ها را نزدیک می‌کند،‌ نور الهی است.

دبیرکل‌ جامعه روحانیت مبارز ابراز داشت: برخی افراد می‌خواهند راست بگویند، می‌خواهند با هم مهربان، دلسوز و غمخوار باشند، به یکدیگر در حل مشکلات کمک کنند، این عوامل باعث می‌شود دل‌ها به هم نزدیک شوند و در یک سطح قرار گیرند، اگر این عوامل نباشد،‌ همدلی شکل نخواهد گرفت.

وی افزود: مسجد در زمینه همدلی و همزبانی باید تلاش کند، مردم را نصحیت و موعظه کند، توصیه می‌کنم مردم قدر مساجد را بدانند، ‌مساجد خانه خدا است، در واقع مساجد شعبه‌ای از مسجدالحرام است، چقدر مردم مشتاق هستند به مسجدالحرام بروند و از نزدیک کعبه را زیارت کنند، این باور را هم داشته باشیم که مسجد محله همان شعبه‌ای از مسجدالحرام است، قدر بدانیم و نمازهای واجب را در مسجد بخوانیم و حتی‌الامکان سعی کنیم به جماعت بخوانیم.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین