عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۱۹۸
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
منصوری لاریجانی عنوان کرد:
استاد عرفان و فلسفه دانشگاه گفت: ائمه جماعات باید مسجد را به عنوان مسئولیت و مأموریت اولیه خود تلقی کنند و بیشترین سرمایه‌گذاری و وقت را برای مسجد بگذارند. باید با حوصله با جوانان برخورد کرد.
عقیق:اسماعیل منصوری لاریجانی استاد عرفان و فلسفه دانشگاه اهل بیت(ع) و مجری برنامه معرفت سیما گفت: مسجد باید مرکزی برای پاسخگویی به نیازهای جوانان باشد تا جوانان بتوانند مشکلات فکری، سوالات اخلاقی و حتی فرهنگی و سیاسی خود را در مساجد حل کنند. بنابراین مسجد از نامش مشخص است که خانه فطرت انسان‌هاست و نماد اولین محل عبادت انسان است، بنابراین یک انس فطری بین انسان و مسجد وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر مسجد را از انسان دور کنیم، ساحت معنوی را از او گرفته‌ایم، توضیح داد: درب مساجد باید به روی همه باز باشد، چه جوان خوب و چه جوان -به اصطلاح- بد، تا همه احساس کنند که مسجد مرجعیت دارد و انسان‌ها را به آرامش می‌رساند.

این استاد عرفان و فلسفه دانشگاه درباره نقش محوری ائمه جماعات در مسجد گفت: ائمه جماعت باید این نقش مهم را ایفا کنند و به اعتقاد من، جوامع مسجدمحور همه مسائل اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خود را از طریق مساجد و با همین امامان جماعت حل می‌کردند، خود پیامبر اسلام (ص) اغلب اوقات مرکز کارش در مسجد بود.

منصوری لاریجانی در ادامه یادآور شد: ائمه جماعات باید مسجد را به عنوان مسئولیت و مأموریت اولیه خود تلقی کنند، چرا که بیشترین سرمایه‌گذاری و وقت برای مسجد لازم است، بنابراین باید با حوصله با جوانان برخورد کنند و با رویی گشاده مشکلات را رفع کنند و مردم را به مسجد دعوت کنند.

مجری برنامه معرفت با بیان روایتی از عصر نبوی گفت: روزی حضرت سلمان برای نماز عصر به مسجد رفته بود که پیامبر (ص) هنوز نیامده بود و همه مردم منتظر اقامه نماز و ایشان بودند، سلمان به دنبال پیامبر بیرون رفت و دید که ایشان با جوانان بازی می‌کنند! سلمان به پیامبر گفت که یا رسول‌الله! ‌مردم منتظر نماز هستند، پیامبر فرمود که مشغول بازی با جوانان شدم و فراموش کردم، بنابراین پیامبر (ص) رو به جوانان کرد و گفت: شما از من خواستید و همبازی شما شدم، من هم از شما انتظاری دارم که شما اجابت کنید، بیایید با هم برویم نماز بخوانیم! آنها هم گفتند که می‌آیند.

منصوری لاریجانی در پایان سخنانش گفت: این نوع اصلی دعوت پیامبر (ص) به مساجد بوده است، ما هم باید ازاین نوع روش‌ها استفاده کنیم. پیامبر اسلام (ص) از ابتدا تصمیمش شکار این جوانان برای حضور در مسجد بود، درحالی که ما الان امام جماعتمان جلوی مسجد می‌آید و با حالتی ناجور به جوانان نگاه کرده یا برخورد سردی می‌کند، حتی سلام هم نمی‌کند. این روش داری ایراد است، باید جاذبه‌ها را برای حضور جوانان به مساجد بیشتر کنیم.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین