عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۱۷۹
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
فراهانی مطرح کرد:
رییس بسیج جامعه مداحان کشور گفت : سفره اهل بیت سبب شده که فرزندان در ان ارتباطات اجتماعی شان قوی گشته و الگویی مناسب برای زندگی هایشان پیدا کنند .
عقیق:فراهانی رییس جامعه بسیج مداحان کشور و مدیر موسسه فرهنگی ادبی یاس کبود عصر دیروز در سومین همایش خانواده ذاکرین اهل بیت ع در حسینیه شهدای بسیج  با اشاره به تجلیل از خانواده های مداحان افزود: من به مدت 18 سال است که در این کانون مشغول به کار بوده و برنامه هفتگی الحمد الله یک بار به تاخیر نیفتاده  که این ارزش بالای جلسات اهل بیت را بیش از پیش مشخص می کند و ما در این مکان سالی یک بار در خدمت خانواده های مداحان بوده که زحمت زیادی در محیط خانواده شان انجام می دهند .

وی با بیان اینکه عاشورا بزرگترین واقعه شیعه است افزود: بزرگترین واقعه تاریخ عاشورا بوده که در ان حضرت ابا عبد الله خانواده خود را به صحرای کربلا برای نشان دادن فسق و فجور یزید و حاکمان ان زمان ، برده و در این ماجرا دختر سه ساله و نوجوان 13 ساله و جوان 28 ساله و همچنین طفل شیر خواره خود را به میدان جنگ برده و با شهادت بهترین عزیزانش اسلام را زنده کرد.

رییس جامعه بسیج مداحان ابراز کرد: اولین تاثیر مثبت مداح  اهل بیت بر نظام خانواده او است به طوری که در این زمانه که دشمن مستلزم متزلزل کردن نهاد و بنیاد خانواده است.مداح با جمع کردن اعضای خانواده خود برای رفتن به هیئت از این اقدام می تواند جلوگیری کند .

فراهانی با اشاره به دیگر تاثیر مداح در خانواده ادامه داد : در شبکه های ماهواره ای خیانت به همسر را عادی کرده و بی وفایی زوجین را می خواهند عادی جلوه کنند در این زمان یک مداح با بیان شیوا و خوش رفتاری نسبت به همسر خود الگویی برای افراد فامیل بوده و راه درست زندگی کردن را به صورت عملی به انها نشان می دهد.

وی تصریح کرد: اگر فرزندان در سفره های دین و هیئت های اهل بیت بزرگ شوند راه والدین شان را طی کرده و با این کار انها به صورت اسلامی تربیت شده و این اموزش بنا بر فرمایش حضرت علی ع تا اخر عمر به یاد او مانده و اورا بیمه می کند فراهانی با اشاره به حدیث حضرت رسول که می فرمایند تمام هم و غم والدین پرکردن شکم فرزند در زمان اخر الزمان است افزود : امروزه تمام دغدغه اصلی والدین مسئله مادیات کودک بوده و به مسائل تربیتی و حتی اخروی او هیچ فکر و تلاشی متاسفانه صورت نمی گیرد.

وی ابراز داشت : کسی که سر سفره امام حسین ع می نشیند ارتباطات عمومی او به صورت ناخود اگاه بالا رفته و رفت و امدش در هیئت ها سبب یافتن دوست و همنشین قرانی و دینی شده و به راه کج کشیده نمی شود.

رییس جامعه بسیج مداحان کشور عنوان کرد: در سفره اهل بیت علاوه بر پیدا شدن الگویی مناسب جهت زندگی در مسیر درست سلامت خانواده ها حرکت کرده و این راه  و روش خانواده سالم را اهل بیت عصمت و طهارت در بیش از 1400 سال قبل به ما اگاهی داده اند.

فراهانی در پایان ذکر کرد : ما به دنبال تربیت مداح پولکی نبوده و مداحان اهل بیت به هیچ عنوان نباید در جستجوی مشهوریت بوده و انها باید در کارهایشان مداومت و صبوری را به دیگران اموزش دهند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین