عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۱۱۰
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
حجت‌الاسلام حمید آقایی در نشست خبری دهه تكريم مساجد مطرح کرد:
رئیس ستاد دهه‌ی تکریم گفت: سازمان امور مساجد جزوه‌های آموزشی کاملی را جهت استفاده ائمه جماعت به هزار و 150 مسجدی که در این طرح شرکت کرده تحویل داده است.
عقیق:حجت‌الاسلام حمید آقایی مسئول دهه تکریم و غبار‌روبی مرکز رسیدگی به امور مساجد امروزصبح در نشست خبری این سازمان در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی آموزشی محراب با اشاره به اینکه بیش از 97 درصد شهدا از مساجد راهی جبهه‌های حق برخواسته‌اند اظهار داشت: مسجد برای سازمان و وزارت‌خانه خاص نبوده بلکه برای خود مردم است و ما به عنوان یک نماز‌گذار باید رسالت خود را نسبت به موضوع مسجد با تمام وجود مسائل و مشکلات به نحوه احسن انجام دهیم.

آقایی با اشاره به شروع دهه‌ی تکریم افزود: هیجدهم خرداد دهه‌ی تکریم و غبار رویی مسجد آغاز شده به طوری که مسئله غبار رویی بیش از دو دهه در مساجد کشور برای استقبال شایسته از ماه مبارک رمضان انجام می‌شود تا مؤمنین نمازگذار به استقبال بهتر این ماه پر فیض بروند .

حجت الاسلام آقایی گفت: در طرح دهه‌ی تکریم در سال گذشته حدود 800 مسجد شرکت داشته ولی امسال 1200 مسجد در این طرح شرکت می‌کنند که سازمان امور مساجد کمک هزینه‌هایی را به این خانه‌های مقدس خدا و هم بسته‌هایی را به ائمه جماعات کشور داده در آن آموزش‌های لازم و ضروری داده شده است.

آقایی اضافه کرد:در سال‌ گذشته کرسی‌های تلاوت قرآن داشته ولی امسال علاوه بر این فراز‌هایی از آیات قرآن را توسط ائمه جمعه تفسیر می شود.

در سال گذشته در حدود 500 مسجد نماز شکر در آن برگزار می‌شد حال آن‌که امسال این روند با توجه به مطالبات مردم به 960 مسجد رسیده است.

آقایی خاطرنشان کرد: ما جزوه‌های آموزشی ویژه‌ای را ویژه‌ی دهه‌ی تکریم به 1150 مسجدی که اعلام آمادگی در این طرح کرده‌ان فرستاده و تمام توضیحات در منباب شعار جوان فعال مسجدی ارائه شده است.

وی بیان کرد: سازمان امور مساجد خدام، هیئت امنا و ائمه جماعت و همچنین تشکل‌هایی مثل کانون‌ها و پایگاههای بسیج را به برنامه‌ریزی در جهت پر کردن فراغت جوانان و خانواده‌ی آن‌ها تشويق كرده ايم.

وی ادامه داد: از سال 90 مرکز رسیدگی به امور مساجد با رویکردی جدید دهه‌ی تکریم را در ابعاد و زوایای مختلف به آن پرداخته به طوری که این ابعاد ارتباط مستقیمی با مسائل زندگی مردم جامعه داشته و این برنامه طوری تدوین گشته که حضور مردم را در مساجد که خانه‌های دومشان می‌باشد پر رنگ‌تر کند و در دهمین راستا سازمان امور مساجد در جهت بهتر شدن این طرح از اهالی مساجد مرتبا در حال مشورت است و همینطور هدف ما از غبار رویی تکریم مساجد ساماندهی برنامه‌های متمرکز بوده و بزرگداشت مساجد کشور را در خود مسجد به برده و طبق آیین‌نامه‌هایی که به ائمه جماعت مساجد کشور داده‌ایم خادمین و هیئت امنا را توجه ویژه به این برنامه دعوت کرده‌ایم.

رئیس ستاد دهه‌ی تکریم با بیان اینکه ما باید از ظرفیت کانون‌ها استفاده‌ی بهینه رو ببریم ابراز داشت: ما همان‌طور که در حرم‌ ائمه خادم افتخاری داریم این فرهنگ را در مساجد برده و خود مردم به عنوان یک خادم افتخاری کارهای مسجدشان را خود بر دوش بگیرند.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار داشت: امسال ذیل شعار «آینده را از مسجد می‌سازیم» شعار «مسجد، کودک و نوجوان» مطرح شده و سعی داریم این شعارها را با شعار اصلی مقام معظم رهبری در سال جدید تطبیق دهیم.
آقایی ادامه داد: در دهه‌ی تکریم ما از زحمات ائمه جماعات و هیئت امنا و خادمین مسجد تقدیر کنیم به طوری که در سال گذشته ما 450 نفر مسئولین مسجدی را از آن‌ها تجلیل کرده و در قرعه‌کشی در همایش بزرگ خادمین مساجد برگزار شد 41 نفر به عتبات عالیات مشرف شدند که در مورد امسال نیز ما همچین برنامه‌ای را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: به یاری خداوند برای استقبال از ماه مبارک رمضان جلسات آموزشی و توجیهی را برای اهالی مسجد بر پا کرده که با توجه به نامگذاری شعار امسال از پس مسئولیت سنگینی که بر دوش آن‌ها بوده برآمده که به طور کلی اجرای این برنامه‌ها با مسئولیت امام جماعت مساجد است.

آقایی با بیان اینکه از فضای مسجد نباید اقتصادی کرد ادامه داد: وجود مغازه در فضای مسجد از معنویت آن کاسته شده و همچنین خادمین مساجد باید در چیدمان داخلی مسجد دقت کامل را به عمل آورده تا سبب جذب بیشتر جوانان و خانواده‌های آن‌ها شود.

وی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان باید فضای شهرها و مساجد مطابق کشورهای اسلامی دیگر تغییر یافته و شور و نشاطی در بین مردم و افراد روزه‌دار پدیدار شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین