عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۰۲
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰
انسان مسلمان نمی تواند به طور همزمان هم «معاویه بن ابی سفیان» را دوست داشته باشد و هم «علی بن ابی طالب» زیرا نمی شود در یک زمان مدافع قاتل و مقتول بود.
عقیق: جنایت هایی که بنی امیه، بنی عباس و برخی دیگر شخصیت های دوران پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بر سر اهل بیت پیامبر و ائمه آورده اند، بر هیچ کسی پوشیده نیست و هر جویای حقی با نگاهی سطحی و گذرا به کتب تاریخی شیعه و سنی می تواند از واقعیت و جزئیات این جنایت ها اطلاع یابد.

اما ناگفته نماند که در طول تاریخ و حتی دوران معاصر، در میان اهل سنت افرادی بوده اند که به اهل بیت و ائمه علیهم السلام و به ویژه سید و سالار شهیدان، أبا عبدالله الحسین علیه السلام علاقه داشته اند.

نمونه ای از این افراد، شیخ «محمد طائی» از شیوخ اهل سنت عراق است. او که در کشور فنلاند اقامت دارد، چند سالی است که در أیام محرم الحرام برای امام حسین علیه السلام مجلس عزاداری بر پا می کند و خودش نیز در مجلسش به سخنرانی در مورد فضائل و مظلومیت امام حسین علیه السلام و یارانش و جنایت های دشمنان اهل بیت علیهم السلام، می پردازد.

شیخ «احمد الکبیسی» از چهره های اهل سنت عراق که چند سالی است در کشور امارات متحده عربی اقامت دارد، نیز سال گذشته در یک برنامه زنده تلویزیونی، «معاویه بن ابی سفیان» را به شدت مورد حمله و انتقاد قرار داد.

این چهره سرشناس سنی مذهب در ادامه افزود: انسان مسلمان نمی تواند به طور همزمان هم «معاویه بن ابی سفیان» را دوست داشته باشد و هم «علی بن ابی طالب» زیرا نمی شود در یک زمان مدافع قاتل و مقتول بود. «معاویه بن ابی سفیان» فردی "مرتد" و خارج شده از اسلام بود و مدافعان او "ناصبی" هستند، بر همین اساس این پرسش مطرح می شود که چگونه انسان مسلمان می تواند در یک زمان هم مدافع اهل بیت پیامبر باشد و هم مدافع دشمنان اهل بیت؟

وی که بخاطر این اظهاراتش به شدت مورد حمله و انتقاد وهابیون قرار گرفت، در ادامه افزود: بخدا «معاویه بن ابی سفیان» مصیبت این امت بنابراین نباید او را "آقا" و "سرور" بنامیم. خداوندا مرا با علی محشور کن و دوستداران معاویه را با معاویه.

گفتنی است در پی انتشار گسترده اظهارات این چهره سرشناس اهل سنت، «محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دبی دستور داد پخش سلسله برنامه های وی که از شبکه تلویزیونی دبی پخش می شد، برای همین متوقف شود. شبکه تلویزیونی دبی نیز روز گذشته با صدور بیانیه ای رسمی از شیخ «احمد الکبیسی» اعلام برائت کرد و اظهارات او را "شخصی" خواند.

علاقمندان بر ديدن فيلم اظهارات اين شيخ سني مذهب به آدرس www.youtube.com/watch?v=pi0mtwMjhic مراجعه کنند.  

منبع: شیعه آنلاین
211001

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین